بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
بانک پارسیان ۹۱درصد سهام معدنی اوپال را واگذار کرد
براساس برآوردها سود وپارس از واگذاری ۱۰۰ درصد سهام نماد اپال به ازای هر سهم ۴۳۵ تومان است.
کد خبر : ۲۸۶۰۹۲

به گزارش بورس‌نیوز، بانک پارسیان به منظور اجرای دستورالعمل‌های بانک مرکزی و کاهش مالکیت خود در بنگاه‌ها، بیش از ۹۰ درصد سهامش در شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس را واگذار کرد. به گزارش بازار، در مزایده‌ای که در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد، این بانک ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا (سهامی خاص) را که به تعداد ۱۸.۱۴۵.۱۰۲.۱۹۱ سهم و معادل ۹۰.۷۲ درصد از کل سهام شرکت اپال کانی پارس (سهامی عام) بود، در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ به فروش رساند.

سهام اپال به شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) و شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (سهامی خاص) به مبلغ ۶۶.۳ هزار میلیارد تومان واگذار شد. سهم الشرکه شرکت فولاد مبارکه ۵۵ درصد و سهم الشرکه شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس ۴۵ درصد از این توافق است.

در حالی که هنوز سود الزامی از واگذاری اپال اعلام نشده، اما با توجه به تقاضای بالا در بازار اخیر، به نظر می‌رسد این معامله برای بانک سودآور باشد. تأیید و آثار مالی ناشی از این معامله به تحقق تعهدات و انعقاد قرارداد فروش، حداکثر ۳۰ روز پس از ابلاغ به شرکت‌های فوق بستگی دارد.

 برآورد‌های بانک پارسیان نشان می‌دهد که با واگذاری نماد اپال، به ازای هر سهم حدود ۴۳۵ تومان سود معاونت شده است. همچنین بیمه پارسیان که زیرمجموعه این بانک است، از این معامله منتفع خواهد شد و با احتساب کل سود از این دو مجموعه، به ازای هر سهم بالغ بر ۱۰۰۰ تومان سود به دست آمده است.

 


به نقل از خبرگزاری بازار

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.