بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
افزایش تردد جاده‌ای ایران و آذربایجان
وزیر راه و شهرساز ی گفت: می‌توانیم ظرف یک ماه آینده شرایط برگزاری یک تفاهمنامه را در این مسیر فراهم کنیم و لازم است نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا در سال میان دو کشور تهیه شود. 
کد خبر : ۲۸۶۲۶۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان در سیاست خارجی ایران از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مراتب خرسندی خود را از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را اعلام می‌کنم و آمادگی داریم تا مناسبات دو کشور را در همه بخش‌ها توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آماده‌ایم در کوتاهترین زمان ممکن شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در تهران برگزار کنیم تا همکاری در همه زمینه‌ها گسترش یابد البته همکاری در همه زمینه‌های حمل و نقل و لجستیک و همینطور در طرح‌های زیرساختی به طور مستمر در جریان است.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای ساخت راه آهن رشت- آستارا انجام شده چراکه این خط آهن نقطه عطفی برای توسعه راهگذر شمال - جنوب است و مشارکت دولت آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود در بخش جاده‌ای پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان به صورت روزانه در مرز آستارا به هزار دستگاه، ۸۰۰ دستگاه در مرز بیله سوار، ۷۰۰ دستگاه در مرز جلفا و ۶۰۰ دستگاه در مرز پلدشت افزایش یابد و لازم است تفاهم نامه جامعی در خصوص همکاری دو کشور در بخش حمل و نقل تهیه شود تا همانطور که زیر ساخت‌ها توسعه می‌یابند جریان حمل و نقل نیز سرعت یابد.

صادق با بیان اینکه می‌توانیم ظرف یک ماه آینده شرایط برگزاری یک تفاهمنامه را در این مسیر فراهم کنیم، افزود: لازم است نقشه راه دستیابی به هدف ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا در سال میان دو کشور تهیه شود. 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص توسعه همکاری‌های بندری و دریایی نیز لازم است نشست مشترک کارشناسی برای نهایی سازی پیش نویس تفاهمنامه همکاری ظرف یک ماه آینده برگزار شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.