بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
بررسی برگزاری نمایشگاه KISHINVEX2024 در شرایط فعلی بازار سرمایه
به طور مشخص نمایشگاهKISHINVEX عموما با هدف ارائه محصولات به نهادهای بین المللی و جذب سرمایه گذاری مطرح شد و اوج آن نیز در دورانی بود که روابط کشور وضعیت بهتری داشت و بسترها فراهم بودند.برگزاری نمایشگاه جهت ارائه محصولات مختلف نهادهای مالی قطعا به گسترش بازار سرمایه کمک خواهد کرد اما شیوه اجرا، محل اجرا و جذب نهادهای مالی و مخاطبان از جمله مواردی هستند که باید مدنظر قرار بگیرند.
کد خبر : ۲۸۶۳۱۷
نویسنده :
زهرا منصور

نوید سالک، کارشناس بازار سرمایه درخصوص برگزاری نمایشگاه KISHINVEX۲۰۲۴ در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: به طور کلی نمایشگاه‌ها برای ارائه دستاورد‌ها و شناخت محصولات شرکت‌ها و تبلیغات آن‌ها ایجاد می‌شوند. نمایشگاه‌های صنعت مالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در سال‌های گذشته خصوصا سال‌هایی که بازار سرمایه رونق داشت و نهاد‌های مالی درحال گسترش بودند، تجربیات بسیار سودمندی نیز اتفاق می‌افتاد؛ برای مثال بسیاری از محصولات و دستاورد‌های جدید در نمایشگاه‌ها ارائه می‌گشت و بسیاری از قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌ها پی گرفته و منعقد می‌شد. از سوی دیگر مخاطبانی که بعضا آشنایی دقیقی با بازار سرمایه نداشتند، می‌توانستند از رویداد نمایشگاه‌های صنعت مالی استفاده کنند.

سالک عنوان کرد: به طور مشخص نمایشگاه KISHINVEX عموما با هدف ارائه محصولات به نهاد‌های بین المللی و جذب سرمایه گذاری مطرح شد و اوج آن نیز در دورانی بود که روابط کشور وضعیت بهتری داشت و بستر‌ها فراهم بودند. این نمایشگاه در کیش برگزار شده و تلاش می‌شد رویکرد جذب سرمایه گذار خارجی بیشتری در این رویداد وجود داشته باشد که این روند تداوم یافت.

وی افزود: لازم به ذکر است انتخاب محل برگزاری نمایشگاه که در منطقه آزاد است، مزیت‌هایی را به دنبال دارد اما بعضا ممکن است مواردی در راستای مزیت‌های آن نیز نباشند؛ به عنوان مثال لابی‌هایی که احتمالا در سطوح بالا اتفاق افتاده تا این نمایشگاه در منطقه آزاد کیش برگزار شود. نمی‌توان گفت تمام این رویداد، زمینه دقیق و هدف گذاری داشته است.

سالک ادامه داد: به طور کلی در سال‌های گذشته و از زمانی که مبحث ارتباطات بین المللی کشور تضعیف شد، از نمایشگاه KISHINVEX استقبال بسیاری صورت نمی‌گرفت و اهداف آن دنبال نمی‌شد. به عنوان مثال این نمایشگاه به دلیل جذب سرمایه گذار خارجی و آشنایی شرکت‌های بین المللی با بازار سرمایه در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شد، اما عملا تیمی که قصد برگزاری نمایشگاه در تهران را داشتند در نمایشگاه کیش غرفه تشکیل می‌دادند و بازدیدکننده چندانی نیز وجود نداشت. مبحث ذی نفعان برگزاری این نمایشگاه در کیش نیز موضوعی جداگانه است.

وی اشاره کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب فعلی بازار سرمایه و همچنین چشم انداز منفی فعلی جذب سرمایه گذار خارجی، برگزاری یک نمایشگاه در منطقه آزاد به دلیل نزدیکی به بازار‌های بین المللی، برای نهاد‌های مالی که سرمایه گذار خصوصی داشته باشند، نمی‌تواند چندان توجیه پذیر باشد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری نمایشگاه جهت ارائه محصولات مختلف نهاد‌های مالی و صورت پذیرفتن تعاملات و تبلیغات برای نهاد‌های مالی، قطعا به گسترش بازار سرمایه کمک خواهد کرد، اما شیوه اجرا، محل اجرا و جذب نهاد‌های مالی و مخاطبان از جمله مواردی هستند که باید مدنظر قرار بگیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اثر دوگانه بازگشایی دامنه نوسان/مخابره پالس‌های وحشت به بازار سرمایه
مرور دو اثر اصلی طولانی شدن محدودیت دامنه نوسان؛

اثر دوگانه بازگشایی دامنه نوسان/مخابره پالس‌های وحشت به بازار سرمایه

دولت، شریک منفعت طلب سهامداران بازار سرمایه
ضرورت آسیب شناسی مدیریت پیشین سازمان بورس؛

دولت، شریک منفعت طلب سهامداران بازار سرمایه

تداوم حاکمیت ابهام در بازار سرمایه با نقاب کاهش عرضه‌ها
ایجاد تعادل در بازار نیازمند کدام عوامل است؟

تداوم حاکمیت ابهام در بازار سرمایه با نقاب کاهش عرضه‌ها

عوامل اصلی تعیین کننده مسیر بازار سرمایه امروز
ارزیابی تأثیر رشد دلار نیما بر صنایع بورسی؛

عوامل اصلی تعیین کننده مسیر بازار سرمایه امروز

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.