بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
تخمین کسری بودجه سال جاری؛ از ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت
مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد گفت: تخمین‌های فعلی نشان می‌دهد که کسری بودجه در سال جاری بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت است.
کد خبر : ۲۸۶۳۵۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، علی افضلی، مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی و اقتصاد اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی افضلی، در یک برنامه تلویزیونی به بررسی ناترازی بودجه پرداخت.

 وی تأکید کرد: اجرای صحیح بودجه می‌تواند به مدیریت بهتر مسائل مالی سالانه، از جمله اوراق قرضه و درآمدهای دولتی کمک کند. افضلی گفت: "اگر بودجه به درستی تنظیم و اجرا شود، می‌تواند نمایی واقعی از سیاست‌های اقتصادی کشور را نشان دهد. مسائل اقتصادی موجود در حوزه رفاه و انرژی از طریق بودجه نمایان می‌شود و کسری بودجه‌ای که با آن مواجه هستیم، با ابزارهای موجود به راحتی قابل حل نیست.

وی همچنین به اهمیت تحلیل دلایل ناترازی بودجه اشاره کرد و افزود: "لازم است در مورد علل اصلی ناترازی و ابزارهای مرتبط با آن صحبت کنیم. نحوه اجرایی و مدیریت نقدینگی یکی از این ابزارها است." افضلی به عدم امکان اعلام دقیق کسری بودجه فعلی اشاره کرد و گفت: تخمین‌های فعلی نشان می‌دهد که کسری بودجه در سال جاری بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ همت است." 

 افضلی همچنین به تعریف حقوقی کسری بودجه گفت: شکاف میان منابع برنامه‌ریزی شده و تحقق‌یافته در سال جاری به طور متوسط ۴۰۰ همت برآورد می‌شود.

منبع:مهر

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
انتخابات امریکا بورس ایران را به کدام سمت می برد؟
دو سیاست متفاوت در رابطه با موضوع ایران؛

انتخابات امریکا بورس ایران را به کدام سمت می برد؟

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال از اول مهرماه
وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس گفت:

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال از اول مهرماه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.