بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
ارزیابی اثر بودجه ۱۴۰۴ بر بازار سرمایه/نکات مهم بودجه ۱۴۰۴ برای بورس
در حال حاضر معضل اصلی، بحث بودجه نیست؛ بلکه ضروری است رفع تحریم‌ها و خلق ارزش دنبال شوند و تا مادامی که این امر اجرایی نشود، در بودجه صرفا اعداد تغییر خواهند کرد و بنابراین نمی‌توان به وسیله این بودجه در انتظار اتفاق ویژه‌ای بود.
کد خبر : ۲۸۶۵۷۵
نویسنده :
زهرا منصور

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، درخصوص اثر بودجه ۱۴۰۴ در گفتگو با بورس نیوز، مطرح کرد: هر اقدامی در نهایت باید به خلق ارزش منجر شود؛ بازار سرمایه از خلق ارزش حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: خلق ارزش به معنای گسترش تولید و سودسازی شرکت‌ها است. به نظر می‌رسد در حال حاضر صرفا به دنبال تعدیل آثار مخرب گذشته هستیم تا شرایط به حالت عادی بازگردد و به غیر از این امر، نکته دیگری وجود ندارد. بخشی‌هایی از بودجه از جمله عدم تغییر در بهره مالکانه و نرخ خوراک برای بازار سرمایه بسیار سودمند هستند؛ بخش‌هایی نیز همچون مبحث اوراق می‌توانند نتایج چندان مثبتی را برای بازار سرمایه به دنبال نداشته باشند.

الیاس کردی افزود: در کلیت بودجه بخش‌هایی به نفع و بخش‌های دیگری نیز به ضرر بازار سرمایه هستند، اما نباید فراموش کرد آنچه در کشور ما سبب شده بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اعتماد نداشته باشند، ایجاد تغییر در نرخ‌های تعیین شده است.

وی ادامه داد: اعمال این سیستم در کشور و تکرار چندباره آن، سیگنال خطر را به بازار القا می‌کند. اگر عدم تغییرات اجرایی شود، نتایج بسیار مثبتی را در پی خواهد شد، اما مهم‌ترین عامل چگونگی و ثبات در این شرایط است. همچنین با توجه به این بودجه متاسفانه قرار نیست نرخ‌های بهره کاهش یابند که یک رخداد منفی خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: تفاوت چشمگیری میان بودجه ۱۴۰۴ و بودجه سال‌های گذشته وجود ندارد. یک مسئله مهم شفافیت بیشتر به خصوص در بحث تهاتر نفت است؛ برای بورس نیز تصمیم گیری درخصوص بهره مالکانه و نرخ خوراک حائز اهمیت و مثبت است، اما سایر بخش‌ها تفاوت چندانی با سال‌های پیشین ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معضل اصلی؛ بحث بودجه نیست، بلکه ضروری است رفع تحریم‌ها و خلق ارزش دنبال شوند و تا مادامی که این امر اجرایی نشود، در بودجه صرفا اعداد تغییر خواهند کرد و بنابراین نمی‌توان به وسیله این بودجه در انتظار اتفاق ویژه‌ای بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
شفافیت مهم‌ترین ویژگی بلوغ در بازار سرمایه است
مسیر بازار سرمایه پس از حذف ریسک سیستماتیک

شفافیت مهم‌ترین ویژگی بلوغ در بازار سرمایه است

آبان ماه، ماه حیاتی بازار سرمایه
انتخابات آمریکا و چرخش بازار سهام در ماه پیش رو؛

آبان ماه، ماه حیاتی بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
اینطور که مسئولین بورسو نابود کردن اسرائیل نمیتونست نابود کنه.حالا بگید دشمن کیه؟
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.