بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
۲۰ قلم کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شد
در ۷ ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۱۵ هزار تن انواع کالاهای اساسی به ارزش ۸.۶ میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد.
کد خبر : ۲۸۶۶۱۸
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، تا پایان مهرماه، واردات ۱۴ میلیون تن کالای اساسی نسبت به سال گذشته از نظر وزن ۵.۶ درصد افزایش یافته، در حالی که از نظر ارزش ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، بیشترین رشد در وزن و ارزش واردات مربوط به کنجاله سویا و گوشت قرمز سبک گرم بوده، در حالی که واردات گندم و انواع روغن خوراکی بیشترین کاهش وزنی و ارزشی را تجربه کرده است.

در هفت ماه ابتدایی سال جاری، ۵ کالای اساسی شامل ذرت با ارزشی معادل یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون دلار، کنجاله سویا با یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی به مبلغ ۸۱۵ میلیون دلار و برنج با ۵۷۷ میلیون دلار، در صدر لیست واردات قرار داشتند.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که از میان ۲۰ قلم کالای اساسی، در این دوره، واردات ذرت، انواع دانه‌های روغنی، روغن‌های خوراکی، برنج، جو، کاغذ چاپ و تحریر، گندم، سموم تکنیکال و کود شیمیایی از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بود، در حالی که کنجاله سویا، شکر خام، گوشت قرمز سرد سنگین، گوشت قرمز سبک گرم، لاستیک سنگین، خمیر کاغذ، چای خشک، حبوبات، گوشت مرغ، انواع بذر و کاغذ روزنامه افزایش را تجربه کردند.

منبع: تسنیم

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.