بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

کارگاه معرفی محصول «ایجنت هوش مصنوعی» شرکت ارتباط فردا برگزار شد

کارگاه معرفی محصول «ایجنت هوش مصنوعی» شرکت ارتباط فردا برگزار شد
مدیر هوش مصنوعی شرکت ارتباط فردا گفت: این محصول تراکنش‌های کابران را از طریق صدا به سیستم اعلام می‌کند.
کد خبر : ۲۸۹۱۱۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، سجاد رهبری، مدیر هوش مصنوعی شرکت ارتباط فردا در این کارگاه درباره این محصول گفت: این محصول تراکنش‌های کابران را از طریق صدا به سیستم اعلام می‌کند و در پروفایل کابران در اپلیکیشن مدیریت مالی (در حال حاضر در اپلیکیشن مدیریت ثروت فردا) قرار می‌دهد.

مراحل پیاده سازی این ایجنت به شرح زیر است:

سرویس تبدیل ویس به متن (voice۲text): در این سرویس، ویس ارسالی کاربر ابتدا به متن تبدیل شده و این متن بر مبنای مدل‌های زبانی تا حد ممکن به صورت اصلاح شده تبدیل می‌گردد.

سرویس دریافت کتگوری‌های کاربر: در این سرویس، قبل از تبدیل متن به تراکنش، کتگوری‌های تعریف شده توسط کاربر از طریق ایجنت استعلام می‌شود. این کتگوری‌ها همانی است که کاربردر اپلیکیشن‌های مدیریت ثروت تعریف کرده است. در مرحله بعدی یکی از وظایف ایجنت درک صحیح از نوع تراکنش به کتگوری‌های کاربر است.

سرویس تبدیل متن به تراکنش (Text۲Transaction): در این مرحله با استفاده از یک مدل بزرگ زبانی که قلب اصلی این ایجنت را تشکیل می‌دهد، متنی که در مرحله قبل استخراج شده بود به تراکنش تبدیل می‌شود.

 

موجودیت‌های مهم استخراج شده از متن به این شرح است:

 

فراخوانی api‌های مربوط به ثبت تراکنش در دیتابیس: پس از پایان مرحله سوم، api‌های ورورد داده به دیتابیس فراخوانی شده و موجودیت‌های استخراج شده در آن ثبت می‌شود تا با ورود کاربر به اپلیکیشن، در اختیار کاربر قرار گیرد.

در طراحی این ایجنت سعی شده تا با به کارگیری از توان مدل‌های بزرگ زبانی (llm) و در قالب یادگیری با نمونه کم (Few-Shot learning) زمان توسعه کاهش یافته و دقت تبدیل تراکنش به طرز چشمگیری افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر