بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
جشنواره‌ای برای ترویج مفاهیم مالی از طریق هنر؛

خلاقیت و آموزش مالی در دومین جشنواره ثور

خلاقیت و آموزش مالی در دومین جشنواره ثور
دومین جشنواره «ثور» با حمایت شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس و با هدف ترویج مفاهیم مالی و سرمایه‌گذاری از طریق هنرهای مختلف برگزار می‌شود. این جشنواره شامل سه رشته اصلی: فیلمنامه‌نویسی برای فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و تبلیغات خلاقانه بصری است که به جذب و آموزش مخاطبان با استفاده از هنر و خلاقیت می‌پردازد. آثار برتر در این جشنواره جوایز نقدی دریافت خواهند کرد و فرصتی برای تولید و نمایش حرفه‌ای پیدا می‌کنند.
کد خبر : ۲۸۹۷۲۷
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از نقل از ایلنا؛ امین آذریان، دبیر دومین جشنواره «ثور» با اشاره به اینکه این جشنواره با حمایت شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس و با هدف ترویج مفاهیم مالی و سرمایه‌گذاری از طریق هنر‌های مختلف، سه رشته اصلی را برای مشارکت علاقه‌مندان در نظر گرفته است، بیان کرد: جشنواره ثور به دنبال آن است که با استفاده از هنر و خلاقیت، دانش مالی را به مخاطبان آموزش دهد و روش‌های نوین آموزش مفاهیم اقتصادی را معرفی کند.

او ادامه داد: فیلمنامه‌نویسی برای فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و تبلیغات خلاقانه بصری سه رشته در نظر گرفته شده برای دومین دوره جشنواره ثور هستند.

بخش فیلمنامه‌نویسی برای فیلم کوتاه

دبیر جشنواره ثور با ارائه توضیحاتی در مورد ارسال اثر در رشته «فیلمنامه‌نویسی برای فیلم کوتاه»، گفت: در این رشته، شرکت‌کنندگان باید فیلمنامه‌هایی کوتاه با محوریت مفاهیم مالی و سرمایه‌گذاری بنویسند. موضوعات این فیلمنامه‌ها می‌تواند شامل مدیریت سرمایه، بازار‌های مالی، مفاهیم اقتصادی مانند تورم و رکود، سواد مالی، برنامه‌ریزی مالی شخصی و همچنین اثرات تصمیمات اقتصادی بر زندگی افراد باشد.

او در ادامه اضافه کرد: فیلمنامه‌ها باید به گونه‌ای نگارش شوند که مفاهیم پیچیده مالی را به زبان ساده و قابل فهم به عموم مردم منتقل کنند و از بتواند اثرگذاری اجتماعی و آموزشی بالایی داشته باشد.

آذریان با ارائه توضیحاتی برای جذاب‌تر شدن آثار تولیدی در رشته فیلنامه‌نویسی، گفت: در این رشته، شرکت‌کنندگان باید توجه زیادی به داستان‌گویی، شخصیت‌سازی و خلق موقعیت‌هایی داشته باشند که به شکلی جذاب و آموزنده مفاهیم مالی را بیان می‌کند. همچنین پس از داوری آثار، فیلمنامه‌های برتر در سایت جشنواره به آدرس www.sorawards.com بارگذاری خواهند شد.

بخش نمایشنامه‌نویسی

رشته «نمایشنامه‌نویسی» دومین بخش از جشنواره ثور است که آذریان در این مورد بخش، بیان کرد: در این بخش، علاقه‌مندان باید نمایشنامه‌هایی با موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری بنویسند. برخلاف رشته فیلمنامه‌نویسی، در اینجا محدودیتی از نظر طول نمایشنامه وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند داستان‌های مفصل‌تری را برای صحنه‌های نمایشی خلق کنند. نمایشنامه‌ها باید علاوه بر انتقال مفاهیم مالی، توانایی جذب و نگه‌داشتن توجه مخاطب را داشته باشد.

او ادامه داد: این نمایشنامه‌ها می‌توانند به صورت سنتی یا مدرن نوشته شوند و از سبک‌های مختلف دراماتیک استفاده کنند تا مخاطب را درگیر کنند و پیام‌های مالی را از طریق هنر نمایشی انتقال دهند.

بخش تبلیغات خلاقانه بصری

دبیر جشنواره ثور در مورد سومین و آخرین بخش جشنواره با عنوان «تبلیغات خلاقانه بصری» نیز بیان کرد: این رشته ویژه نهاد‌های مالی نظیر بانک‌ها، بیمه‌ها، کارگزاری‌ها، شرکت‌های تأمین سرمایه و سبدگردان‌ها، مشاوران سرمایه‌گذاری و تمامی نهاد‌های مالی و ناشرین بورسی است که می‌خواهند از طریق تبلیغات خلاقانه مفاهیم مالی را به عموم مردم معرفی کنند یا به معرفی محصولات خود و یا مجموعه خود بپردازند. این تبلیغات می‌تواند در قالب تیزر‌های تبلیغاتی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و دیگر انواع تبلیغات بصری به نمایش گذاشته شوند.

او ادامه داد: هدف از این بخش، تولید تبلیغاتی است که نه تنها محصولات و خدمات مالی را معرفی کند، بلکه به آموزش مفاهیم و سواد مالی برای عموم مردم بپردازد. تبلیغاتی که در این بخش شرکت می‌کنند، باید دارای خلاقیت و نوآوری بالا باشند و بتوانند در کنار معرفی خدمات، اطلاعات مفیدی درباره مفاهیم اقتصادی و مالی در اختیار مخاطبان قرار دهند.

آذریان به نحوه ارسال اثر در بخش سوم جشنواره پرداخت و بیان کرد: برای شرکت در این بخش، آثار باید همراه با نامه معرفی مجموعه و نماینده رسمی آن نهاد برای دبیرخانه جشنواره ارسال شوند. این بخش به طور ویژه برای سازمان‌ها و نهاد‌هایی طراحی شده است که می‌خواهند از طریق تبلیغات بصری به آموزش مالی بپردازند.

نحوه ارسال آثار

آذریان با اشاره به چگونگی ارسال آثار برای شرکت در جشنواره، گفت: شرکت‌کنندگان در رشته‌های فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی باید آثار خود را از طریق سایت رسمی جشنواره به آدرس www.sorawards.com بارگذاری کنند. در حالی که برای بخش تبلیغات خلاقانه بصری، نهاد‌ها و سازمان‌ها باید آثار خود را به همراه نامه معرفی مجموعه و نماینده رسمی خود به دبیرخانه جشنواره بفرستند. بر این اساس شرکت‌کنندگان فرصت دارند آثار خود را تا تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ ارسال کنند.

او افزود: با حمایت شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در هر سه رشته، نفرات اول جوایز نقدی به ارزش ۳۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، فیلمنامه برتر و نمایشنامه برتر توسط تهیه‌کنندگان برنامه، ساخته خواهد شد، که فرصتی منحصر‌به‌فرد برای کسانی است که می‌خواهند آثارشان به شکل حرفه‌ای تولید و به نمایش درآید.

آذریان در پایان خاطرنشان کرد: پنج فیلمنامه و نمایشنامه برتر در قالب یک کتاب منتشر خواهند شد و برای عموم در دسترس قرار خواهد گرفت. این جوایز نه تنها به تشویق شرکت‌کنندگان برای خلق آثار خلاقانه و آموزنده می‌پردازد، بلکه به ترویج فرهنگ سواد مالی و آگاهی بیشتر در جامعه نیز کمک خواهد کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشتازی فولاد مبارکه در ساخت نیرو گاه‌های نوین
عباس اکبری محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه؛
پیشتازی فولاد مبارکه در ساخت نیرو گاه‌های نوین
پتروشیمی ارومیه؛ تامین کننده برتر اسید سولفوریک ایران
اکبر اسمعیلی، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه
پتروشیمی ارومیه؛ تامین کننده برتر اسید سولفوریک ایران
صنعت سیمان نیازمند حمایت دولت
مجید وفاپور، مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان؛
صنعت سیمان نیازمند حمایت دولت
ایستادگی ارزش بازار
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به درآمد عملیاتی ۶۰ میلیارد تومانی رسید؛
ایستادگی ارزش بازار "ومعادن" در آبان ماه
ارسال نظر