فروش خالی؛ ترفند جدید وبسایتهای تورهای آنلاین!
به گزارش بورسنیوز، سایت علی بابا به عنوان یکی از شناختهشدهترین پلتفرمهای خرید بلیط و رزرو تور، بستری را برای برخی از شرکتها فراهم کرده که در ایام پرمسافر به صورت غیرمستقیم اقدام به سوءاستفاده از مشتریان میکنند.
یکی از ترفندهای تأمینکنندگان تور، ارائه قیمتهای مناسب است، اما پس از اینکه مشتری تور را رزرو کرده و مبلغ نهایی را پرداخت میکند، پشتیبان تأمینکننده با او تماس گرفته و ضمن اعلام تکمیل ظرفیت هتل یا پرواز انتخابی، پیشنهادات مختلفی ارائه میدهد. این پیشنهادات شامل انتخاب هتلهای با کیفیت پایینتر یا تغییر زمان سفر میباشد که هر دو گزینه به نفع مشتری نیست و ممکن است مشتری از روی ناچاری یکی از این انتخابها را پذیرفته و متحمل ضرر شود، در حالی که تأمینکننده سود میبرد.
در عین حال، پشتیبان سایت علی بابا وضعیت را عادی جلوه داده و اعلام میکند که ثبت تور حتی پس از واریز وجه و نهایی شدن آن تا ۴ ساعت قطعی نیست! به عبارت دیگر، اگر شما از سایت علی بابا سفارش دهید، تا ۴ ساعت نمیتوانید مطمئن باشید که وجه واریزی شما به خرید خدمات منجر شده است یا خیر.
موضوع عجیبتر این است که در برخی موارد، هتلهایی که به دلیل تکمیل ظرفیت لغو شدهاند، با قیمت جدید و بالاتر هنوز هم در سایت قابل مشاهده و خریداری هستند و در این زمینه نیز پشتیبان مشتری را به قراردادی که به نوعی به قرارداد ترکمانچای شباهت دارد، ارجاع میدهد!
انتهای پیام/