توجه ویژه به ارزیابی و جبران خسارت، وظیفه اصلی شرکتهای بیمه است
به گزارش بورسنیوز، بیمه مرکزی در روز دوشنبه با صدور یک بخشنامه به شرکتهای بیمه مستقیم اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی، مشاهده شده است که برخی از شرکتهای بیمه با وجود مشکلات نقدینگی و حجم بالای خسارات معوق و پرداختنشده، به انجام هزینههای غیرضروری از جمله سرمایهگذاریهای کلان در پویشهای تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوران متعدد و موارد مشابه و همچنین تجهیز ساختمانهای اداری و پرداخت وام و پاداش، اقدام میکنند.
در این بخشنامه از شرکتهای بیمه خواسته شده است که برای جلوگیری از هرگونه اختلال در «فرایند بررسی و پرداخت خسارت بر اساس آییننامه شماره ۷۱، بهویژه در پرداخت خسارت ناشی از بیمه اجباری شخص ثالث طبق آییننامه اجرایی ماده (۳۰) قانون مربوط»، که ممکن است منجر به بیاعتمادی عمومی به صنعت بیمه شود، از انجام هزینههای مورد اشاره تا زمان پرداخت خسارات زیاندیدگان خودداری نمایند.
این بخشنامه بر اساس مواد (۱) و (۶۰) قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمهگری و ضرورت و فوریت رسیدگی به پروندهها و پرداخت خسارت در مهلت مقرر در ماده (۲۲) آییننامه حمایت از حقوق بیمهگذاران، بیمهشدگان و صاحبان حقوق آنها صادر گردیده است.
آییننامه شماره ۷۱ با هدف الزام مؤسسات بیمه و ارکان آن به رعایت ضوابط ابلاغی بیمه مرکزی در اجرای ماده (۷۶) قانون فوق و ماده (۵۹) اساسنامه نمونه شرکتهای بیمه، تدوین شده است.
انتهای پیام/