تمرکز "سیسکو" بر بازار داخلی/ سهم ۹۵ درصدی از فروش دیماه
![تمرکز](/files/fa/news/1403/11/19/491482_411.png)
بورس نیوز:
شرکت فولاد سیرجان ایرانیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی ماه سال جاری (سال مالی منتهی به آذرماه ۱۴۰۴) میزان درآمد حاصل از فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و صادراتی را مبلغی برابر با ۲ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان به ثبت رساند. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را نشان میدهد که بیانگر عملکرد مطلوب این شرکت در نخستین ماه از سال مالی جدید است.
"سیسکو" در دی ماه سال جاری بیشترین تمرکز را بر بازار داخلی داشت و از این بخش ۲ هزار و ۹۹ میلیارد تومان درآمد کسب کرد، درحالیکه درآمد صادراتی آن ۲۸۷ میلیارد تومان بود. این میزان درآمدزایی در مقایسه با میانگین درآمدی شرکت در سال مالی گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
مقدار فروش محصولات "سیسکو" در دی ماه برابر با ۲۴۱ هزار و ۳۴۱ تن بود که ۹۵ درصد از این مقدار به بازار داخل اختصاص داشت و تنها ۵ درصد از محصولات به بازارهای خارجی صادر شد. در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، مقدار فروش دی ماه ۱۴۰۳ رشد ۳ درصدی را نشان میدهد.
شرکت فولاد سیرجان ایرانیان در نخستین ماه سال مالی خود از محل فروش شمش فولادی، گندله سنگآهن، کنسانتره سنگآهن و مایعات کرایوجنیک درآمدزایی کرد. شمش فولادی بهعنوان محصول مشترک در بازار داخلی و صادراتی، بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داد.
در دی ماه ۱۴۰۳، بیشترین درآمد "سیسکو" از فروش شمش فولادی حاصل شد، بهطوریکه در بازار داخلی مبلغ یک هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان و در بازار صادراتی ۲۸۷ میلیارد تومان از فروش این محصول به دست آمد.
بیشترین مقدار فروش "سیسکو" در این دوره مربوط به گندله سنگآهن با ۱۱۵ هزار و ۴۷۳ تن بود. این محصول در ازای هر تن ۵ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با نرخهای پیشین، نشاندهنده روند مطلوبی در معاملات این محصول است.
رشد ۴۴ درصدی درآمد "سیسکو" در نخستین ماه سال مالی، افزایش ۳۰ درصدی درآمد نسبت به میانگین سال مالی گذشته و همچنین سهم بالای بازار داخلی از فروش، نشان میدهد که این شرکت فولادی توانسته است عملکردی مثبت و رو به رشد را به ثبت برساند.
پایان مطلب