بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
رییس حسابداری مدیریت شرکت صنعتی نیرو محرکه عنوان کرد:

انتشار صورت های مالی با ماه ها تأخیر

در حال حاضر پیگیر بررسی صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال 91 "خمحرکه" هستیم، به گونه ای که پیش بینی می شود تا دو هفته آینده صورت های مالی مربوط به دوره مذکور روی سامانه کدال قرار گیرد. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که تحقق این امر به مدت زمان حسابرسی صورت های مالی مذکور نیز بستگی دارد.
کد خبر : ۹۶۶۹۴
طبق قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت های فعال در بازار سرمایه پس از پایان هر دوره عملکردی شرکت تنها حدود یک ماه مهلت قانونی دارند تا صورت های مالی مربوط به آن دوره را منتشر کنند. این در حالی است که شرکت صنعتی نیرو محرکه تاکنون فقط صورت های مالی دوره عملکرد نیمه اول سال مالی 91 خود را منتشر کرده است.

در همین ارتباط رییس حسابداری مدیریت شرکت صنعتی نیرو محرکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حال حاضر پیگیر بررسی صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال 91 "خمحرکه" هستیم، به گونه ای که پیش بینی می شود تا دو هفته آینده صورت های مالی مربوط به دوره مذکور روی سامانه کدال قرار گیرد. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که تحقق این امر به مدت زمان حسابرسی صورت های مالی مذکور نیز بستگی دارد.

فرجی در پایان پیرامون دلایل تحقق زیان 236 ریالی طی دوره شش ماهه نخست سال مالی جاری ابراز داشت: از یک سو در پی کاهش تولید شرکت های خودروساز، تقاضا برای محصولات "خمحرکه" با کاهش همراه شد و از سوی دیگر سیر صعودی هزینه های ثابت شرکت طی سال گذشته و در مقابل آن عدم افزایش نرخ فروش محصولات، همگی موجب تحقق زیان "خمحرکه" طی عملکرد دوره مذکور شده است.

در خاتمه این گزارش می افزاید، این مقام مسئول با بیان برخی محدویت ها از ارایه دلایل تأخیر چند ماهه گزارش مالی سال 91 "خمحرکه" سر باز زد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.