بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه عنوان کرد:

برنامه های "خمحرکه" طی سال 93

براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت صنعتی نیرو محرکه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 372 ریال برآورد شده است.
کد خبر : ۱۲۷۰۷۷
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت صنعتی نیرو محرکه برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 372 ریال برآورد شده است در حالی است که "خمحرکه" در مدت مشابه سال گذشته موفق به پوشش درآمد هر سهم به میزان 115 ریال شده است.

در همین راستا، محمدزاده، مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سیاست شرکت صنعتی نیرو محرکه در راستای کاهش هزینه های مالی می باشد. این در حالی است که "خمحرکه" در سال 92 نسبت به 91 حدود 40 درصد هزینه های مالی خود را کاهش داده است همچنین برنامه شرکت طی سال 93 نسبت به 92 کاهش حدوداً 50 درصدی هزینه های مالی "خمحرکه" می باشد.

محمدزاده تصریح کرد: شرکت صنعتی نیرومحرکه طی سال 93 قصد دارد برنامه های استراتژیک متعددی انجام دهد بطوریکه قطعه خارجی وارداتی به شرکت را به حداقل میزان ممکن برساند. شایان ذکر است که "خمحرکه" به دلیل قیمت فروش مناسب در کنار کیفیت مطلوب، مزیت رقابتی مناسبی پیدا کرده و توانسته قیمت تمام شده خود را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: همچنین شرکت صنعتی نیرومحرکه در حال حاضر عمده قرار خود را با شرکت ایران خودرو منعقد کرده علاوه بر این با شرکت سایپا نیز قرارداد دارد این در حالی است که "خمحرکه" هم اکنون با ظرفیت کامل تولید خود را انجام می دهد.

محمدزاده اظهار داشت: شرکت صنعتی نیرو محرکه قصد خرید ماشین آلات را طی سال جاری دارد بطوریکه در حال حاضر نیز "خمحرکه" در حال خرید ماشین آلات مربوطه می باشد شایان ذکر است که بودجه مورد نیاز خرید ماشین آلات مذکور را از طریق مطالباتی که از ساپکو طلب داریم دریافت خواهیم کرد. بطور کلی خرید ماشین آلات در حدود 40 میلیارد تومان انجام خواهد شد و حداکثر این ماشین آلات طی 6 ماه آینده راه اندازی می شود. بنابراین خرید ماشین آلات مذکور در سال 93 تأثیر مثبتی بر روی "خمحرکه" خواهد گذاشت.

محمدزاده بیان کرد: همچنین "خمحرکه" در نظر دارد افزایش قیمت برای محصولات خود بگیرد که هم اکنون نیز مدارک مربوطه جهت این امر را به شرکت ساپکو ارسال شده است و احتمال افزایش نرخ محصولات وجود دارد علاوه بر این "خمحرکه" پروژه گیر بوکس اتومات را طی سال جاری در نظر دارد انجام دهد. این در حالی است که تولید آزمایشی این پروژه در شرکت صنعتی نیرو محرکه آغاز شده و طی یک الی دو ماه آینده تأیید نهایی آن را از شرکت ایران خودرو دریافت خواهیم کرد. بنابراین تولید انبوه پروژه گیربوکس اتومات در 3 ماهه پایانی سال 93 انجام خواهد شد و تأثیر مثبتی بر روی حاشیه سود شرکت خواهد گذاشت.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی تولید "خمحرکه" احتمالاً فراتر از مقدار پیش بینی شده در بودجه خواهد شد شرکت صنعتی نیرومحرکه با توجه وابستگی تولید شرکت ایران خودرو به این شرکت و همچنین به دلیل افزایش تیراژ تولید "خودرو" در سال جاری با چشم انداز مثبتی همراه خواهد بود. علاوه بر این "خمحرکه" در نظر دارد طی 2 مرحله افزایش سرمایه 100 درصدی دهد که حدود 70 الی 80 درصد افزایش سرمایه مذکور از محل آورده و مطالبات حال شده می باشد این افزایش سرمایه در مجمع مورخ 18 تیر ماه سال جاری تصویب خواهد شد افزایش سرمایه مرحله دوم که حدود 20 الی 30 درصد می باشد از محل آورده نقدی است و احتمالاً طی سال 94 اعمال خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.