هدف از نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا تنظیم بازار است
به گزارش بورس نیوز، حسین طاهرمحمدی اظهار کرد: نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا برای تنظیم بازار از نظر اصناف ضرورتی ندارد اما با توجه به احساس ضرورت دولت و تعاملی که اتاق اصناف با مجموعه دستگاههای دولتی دارد نمایشگاههای بهاره عرضه مستقیم کالاهای مخصوص شب عید در همه استانها با توجه به ضرورت هر استان و با همکاری استانداریها و فرمانداریهای کشور برگزار میشود که هدف اصلی آنها تنظیم بازار است.
وی تصریح کرد: برای کنترل و هدایت بازار شب عید بطور همزمان چند اقدام در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله میتوان به برگزاری نمایشگاههای بهاره، فروشهای فوق العاده و حراجیها و همچنین تشدید بازرسیها اشاره کرد.
دبیر اتاق اصناف ایران تاکید کرد: قید اصلی برگزاری نمایشگاههای بهاره، عرضه کالاهای تولید داخل است؛ و باید از عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاههای بهاره جلوگیری شود و اتحادیهها موظف به در نظر گرفتن این اصل هستند.
وی همچنین از تشدید نظارتها بر بازار در روزهای پایانی سال خبر داد و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تنظیم بازار شب عید برنامهریزی شده و اکیپهای نظارتی و بازرسی اصناف با همکاری اداره تعزیرات حکومتی و وزارت صمت بطور ویژه در حوزه نظارتها بر بازار ورود خواهند یافت.
طاهرمحمدی افزود: علاوه بر اینکه در طول ایام سال نظارت بر بازار انجام میشود ولی این نظارتها در روزهای پایانی سال و در آستانه نوروز با شدت بیشتری صورت میپذیرد و با هرگونه کمفروشی یا گرانفروشی و هر تخلف دیگری در این حوزه بدون هر گونه تعارفاتی برخورد قانونی میشود و در این بین رضایت مردمی مهمتر است.