بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر : ۲۳۷۱۴۸

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از دیگر رسانه‌ها، سید محمد رضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اولین رویکرد دولت در تقویت این بازار جلب اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و بورس به مردم و سهامداران خُرد قدم بعدی است که باید به درستی و با جدیت انجام شود تا افراد مطلع و آگاه به شرایط تمامی سرمایه خود را به این بازار وارد نکنند بلکه تنها مازاد آن را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید براینکه بازارگردانی توسط دولت باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید مدیریت بورس را به کارگزاری‌ها واگذار کند و بورس را رها کند. باید با بازارگردانی اصولی نوسانات بورس را معقول و منطقی پیش ببرند، نه اینکه این بازار را دچار یک رشد حبابی یا نزول بدون دلیل و خسارت بار کنند.

میرتاج‌الدینی در ادامه تاکید کرد: راهکار دیگر برای مدیریت بازار سرمایه، مدیریت عملکرد حقوقی‌ها در بورس است، یعنی نباید آن‌ها هر زمان که خواستند به بورس وارد شده و سهامی را بخرند و هر وقت هم که نخواستند، با افزایش قیمت سهام خود را فروخته و بازار را دچار مشکل کنند. دولت باید از بروز حرکت‌های عامدانه و هیجانی که بورس را بهم می‌ریزد، جلوگیری کرده و برای سهام مردم یک حافظ باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال بودجه  ۱۴۰۰ به شورای نگهبان
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خبر داد:

ارسال بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان

کسری بودجه قابل توجه دولت، شدیداً تورم‌زاست
مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور:

کسری بودجه قابل توجه دولت، شدیداً تورم‌زاست

سوداگران با دپوی کالاهای اساسی منتظر شب عید هستند
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد:

سوداگران با دپوی کالاهای اساسی منتظر شب عید هستند

ارسال نظر