بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

میز پر از ابزار کاریزما برای سهامداران بورسی

میز پر از ابزار کاریزما برای سهامداران بورسی
مدیر ابزار‌های درآمد ثابت سبدگردان کاریزما گفت: با توجه به شرایطی که بازار سرمایه در حال حاضر دارد فکر می‌کنم در بلندمدت دامنه نوسان به سمتی برود که حذف شود اما برای حذف دامنه نوسان قبل از هرچیز باید جامعه سهامداری ما با آگاهی بیشتری وارد بازار سرمایه شوند.
کد خبر : ۲۵۱۳۹۷
نویسنده :
مینا علیزاده

باید جامعه سهامداری با اگاهی وارد بازار سرمایه شوند

محمدرضا خانی، مدیر ابزار‌های درآمد ثابت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس نیوز، درخصوص گروه مالی کاریزما اظهار کرد: در مجموعه گروه مالی کاریزما تا سال گذشته سه‌نوع صندوق داشتیم، صندوق‌های بازارگردانی، صندوق‌های سهامی و صندوق‌های «فیکس‌اینکام» که از ابتدای سال جاری برای تکمیل زنجیره و ارائه خدمات متنوع به سهامداران به تاسیس یکسری صندوق‌های جدید اقدام کردیم تا طیف متنوعی از سرمایه گذاری‌های ما را شامل شود.



وی افزود: در سال جاری صندوق طلا را با نماد "کهربا" تاسیس کردیم. در ادامه صندوق «فیکس‌اینکام» بدون پرداخت سود به این دلیل که در مجموعه صندوق کمند را داشتیم که بزرگترین‌ ETF بازارسرمایه بود و با توجه به نیاز مشتریان مبنی بر اینکه بعضا به دنبال این بودند که سود مالی به حساب‌شان واریز نشود و در دل NAV صندوق باشد، تاسیس شد.

مدیر ابزار‌های دآمد ثابت سبدگردان کاریزما در این باره ادامه داد: همچنین صندوق کارا و صندوق مختلط کاریزما تاسیس شد و در نهایت صندوق اهرمی آخرین ابزاری است که شرکت سبدگردان کاریزما قرار است مدیریت آن را انجام دهد.

خانی درباره تفاوت صندوق سهامی اهرمی با سایر ابزار‌ها بیان کرد: تفاوت عمده‌ای که صندوق سهامی اهرمی کاریزما با سایر ابزار‌ها دارد، این است که در این صندوق سرمایه گذاران با توجه به نیاز خود و با توجه به میزان ریسک پذیری شان می‌توانند در قسمت واحد‌های ممتاز که به صورت ETF در بازار عرضه می‌شود صدور بزنند و خریداری کنند؛ همچنین، افرادی که بخواهند ریسک کمتری را تجربه کنند می‌توانند در قسمت «فیکس‌اینکام» یا صدور ابطالی سرمایه گذاری کنند.

وی درباره دامنه نوسان در بازار سرمایه توضیح داد: با توجه به شرایطی که بازار سرمایه در حال حاضر دارد فکر می‌کنم در بلندمدت دامنه نوسان به سمتی برود که حذف شود که این موضوع کمک کننده است. اما برای حذف دامنه نوسان قبل از هرچیز باید جامعه سهامداری ما با آگاهی بیشتری وارد بازار سرمایه شوند.

مدیر ابزار‌های درآمد ثابت سبدگردان کاریزما بیان کرد: اگر بازار به یک بلوغ برسد و سهامداران به نسبت حرفه‌ای تری در بازار حضور داشته باشند و یا فرهنگ توسعه صورت بگیرد، اگر این آگاهی اتفاق بیفتد می‌توانیم به سمت حذف دامنه نوسان پیش برویم که این موضوع قطعا بازار کاراتری را فراهم می‌کند.

وی درخصوص روند بازار سرمایه تا پایان سال گفت: در بازار سرمایه ابهامات عمده‌ای وجود دارد. از جمله به حوزه سیاسی و کلان می‌توان اشاره کرد. موضوع مذاکرات، وجود کسری بودجه و چشم اندازی که درباره نرخ بهره وجود دارد، بودجه سال جدید که تقدیم مجلس شد، همه این ابهامات تا زمانی که برای اهالی بازار سرمایه شفاف نشود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازار روند مثبت به خود گیرد.

خانی گفت: باید این ابهامات برطرف شود تا انتظار داشته باشیم که بازار به سوی مثبت شدن برود. چون واقعا قیمت‌ها در سطح ارزنده‌ای هستند و P/E‌های مناسبی در بازار برای خرید یکسری از سهم‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دامنه نوسان وسیع تر می شود
مدیرعامل شرکت بورس تهران خبر داد:

دامنه نوسان وسیع تر می شود

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما تاکید کرد:

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد

حرفه ای شدن بازار سرمایه در گرو توسعه ابزارها
مدیرعامل گروه مالی کاریزما در مراسم معارفه صندوق اهرمی کاریزما تاکید کرد:

حرفه ای شدن بازار سرمایه در گرو توسعه ابزارها

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

آیا "تورم"، نقدینگی بورس را جارو کرد

ارسال نظر