بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
حقوقی‌ها و فروش‌های آخر سال/ خطری به‌نام شناسایی سود در اسفند
زمانی که بازار در حالت تعادل قرار گرفته و معاملات پرقدرتی داشته باشد، به تدریج اعتماد مردم بر می‌گردد.
کد خبر : ۲۵۴۰۹۷

ثبات بازار جانی دوباره به تقاضا می‌دهد

احسان خورشیدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، مطرح کرد: افزایش ضریب اعتباری سهامداران روند رو‌به‌جلویی برای بازار بوده به‌طوری‌که می‌توان گفت قدرت خرید و تقاضا را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به شرایط که قیمت‌ها افت مناسبی داشتند، سازمان و کارگزاری‌ها ریسک بزرگی را متحمل نخواهند شد. همچنین افرادی که کد اعتباری دارند، برداشت بدون تسویه اعتبار را خواهند داشت که این عملکرد می‌تواند انگیزه‌ای برای ورود مردم و فعالان قدیمی به بازار سرمایه باشد.

وی در خصوص فروش حقوقی‌ها بدون نظارت ناظر گفت: تقریبا در ۲ یا ۳ ماه آخر سال حقوقی‌ها در شرایطی قرار می‌گیرند که مقداری فروش برای شناسایی سود انجام می‌دهند و فروش آنان در این مقطع نمی‌تواند دلیل دیگری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: گنده‌گویی "بورسی" ممنوع!


کارشناس بازار سرمایه ضمن تأکید بر لزوم بازگشت اعتماد به بورس اظهار کرد: زمانی که بازار در حالت تعادل قرار گرفته و معاملات پرقدرتی داشته باشد، به تدریج اعتماد مردم بر می‌گردد و به واسطه آن نقدینگی نیز وارد بورس خواهد شد؛ که در این صورت طرف تقاضا را قدرتمندتر می‌کند.

خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برآیند کلی بازار در هفته آینده مثبت باشد و با توجه به قیمت‌ها می‌توان گفت سهم‌ها و تک سهم‌های خوبی در بازار سرمایه وجود دارد. در حال حاضر به نظر می‌رسد سرمایه گذاری در میان مدت و بلند مدت به نفع سهامداران خواهد بود. البته گروه بانکی و خودرویی می‌توانند آینده بهتری برای سرمایه گذاران داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس، منجی نمی‌خواهد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس، منجی نمی‌خواهد

گنده‌گویی
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گنده‌گویی "بورسی" ممنوع!

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.