بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
محمد بختیار نصرآبادی، کارشناس بازار سرمایه

امکان وثیقه‌گذاری واحد‌های صندوق املاک و مستغلات

امکان وثیقه‌گذاری واحد‌های صندوق املاک و مستغلات
پذیره‌نویسی صندوق ارزش مسکن به عنوان نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور طی هفته جاری در فرابورس کلید می‌خورد و بدین ترتیب ایران به فهرست چهل کشور دارای صندوق املاک و مستغلات اضافه می‌شود.
کد خبر : ۲۶۳۲۳۱
نویسنده :
مینا علیزاده

امکان وثیقه‌گذاری واحد‌های صندوق املاک و مستغلات

بورس نیوز: محمد بختیار نصرآبادی، کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در فضای اقتصاد ایران، نخستین گزینه برای سرمایه‌گذاری، مسکن است به بورس نیوز  می‌گوید: مردم حتی اگر نسبت به بورس شناخت کافی نداشته باشند، نسبت به بازار مسکن اطلاعات دارند، اما چالشی که وجود دارد این است که به خاطر قیمت مسکن ممکن است همه نتوانند در آن سرمایه‌گذاری کند. بازار سرمایه با استفاده از ابزار صندوق املاک و مستغلات این امکان را برای سرمایه‌های خرد فراهم کرده است.

نصرآبادی در تشریح مزیت‌های این صندوق بیان می‌کند: یکی از دیگر ویژگی‌های مهم این صندوق‌ها شفافیت آن‌هاست به طوری که سرمایه‌گذار غیر از بازدهی این بازار از حمایت قانونی نیز برخوردار است که نتیجه حضور در بازار سرمایه است.

به گفته او همچنین در مقایسه با بازار مسکن، سرمایه‌گذاران در صندوق املاک و مستغلات از امکان نقدشوندگی نیز بهره‌مند خواهند شد.

نصرآبادی با تاکید بر اینکه تمام ویژگی‌ها و امکاناتی که در حوزه مسکن وجود دارد برای سرمایه‌گذارن در صندوق املاک و مستغلات فراهم است، می‌گوید: از ویژگی‌های مهم این صندوق باید به این اشاره کرد که واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات مانند سرمایه‌گذاری در مسکن امکان وثیقه‌گذاری کامل را فراهم می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه ، صندوق املاک و مستغلات را همچنین راه حلی برای یکی از مهم‌ترین چالش‌های شبکه بانکی دانسته و بیان می‌کند: اگر بخواهیم از سمت سیاست‌گذار نیز موضوع را بررسی کنیم، در حال حاضر املاک بزرگ متعددی در ترازنامه شبکه بانکی به شکل دارایی راکد وجود دارد که صندوق املاک و مستغلات این دارایی‌ها را به دارایی مولد تبدیل و امکان واگذاری آن‌ها در قالب یونیت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

نصرآبادی در جمع‌بندی تاثیر صندوق املاک و مستغلات اظهار می‌کند: در مجموع برای وضعیت اقتصاد کشور در حال حاضر و از سوی دیگر فضای غیرشفاف و دلال‌بازی حاکم بر بازار مسکن، صندوق املاک و مستغلات هم از سمت عرضه زمینه‌ساز عرضه املاک راکد نهاد‌های بزرگ خواهد بود و هم در سمت تقاضا زمینه‌ای را برای حضور سرمایه‌های خرد و بهره‌مند شدن آن‌ها از ویژگی‌های بازار مسکن فراهم خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هلدینگ توسعه توکا می‌تواند کارآمدترین هلدینگ فولاد مبارکه باشد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مراسم افتتاح هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا:

هلدینگ توسعه توکا می‌تواند کارآمدترین هلدینگ فولاد مبارکه باشد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.