بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
قیمت دلار؛ مهمترین عامل تاثیرگذار بازار سرمایه/ ابتدا باید مشکل عرضه خودرو حل شود
کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر بخواهیم در رابطه با وضعیت کنونی بازار سرمایه صحبت کنیم باید برگردیم به قیمت کنونی دلار که مهم‌ترین عامل اثرگذاری در بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۷۱۰۵۳

قیمت دلار؛ مهمترین عامل تاثیرگذار بازار سرمایه/ ابتدا باید مشکل عرضه خودرو حل شود

پیام الیاس کردی، در گفتگو با بورس نیوز، درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه اظهار کرد: وی افزود: بازار سرمایه با دلار ۶۰ هرار تومانی خودش را هماهنگ کرده بود و انتظار قیمت بالایی را در بازار غیررسمی داشت و انتظار می‌رفت که بازار عدد‌های بالاتری را ببیند. اما دیدیم که بازار دلار شروع به اصلاح و پایین آمدن قیمت کرد، بازار سرمایه نیز با یک تأخیر واکنش منفی را آغاز کرد و این روند زمانی ادامه داشت تا زمانی که دلار در بازار غیررسمی مقداری شرایط بهتری را پیدا کرده و از یک قیمتی دیگر پایین نمی‌آید.

الیاس کردی ادامه داد: در این لحظه بازار به سمت متعادل شدن و یا حتی منفی شدن حرکت کرد. دلیل آن این است که بازار هنوز نمی‌داند کف قیمت دلار در بازار غیر رسمی  چقدر است و به نظر می‌رسید که بازار‌های موازی با قیمت ارز واکنش نشان میدهند.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص بازدهی بازار‌های موازی بیان کرد: در بازار خودرو بخش زیادی از آن بابت خبر واردات خودرو بوده و بخش کمتری از آن بابت دلار است. همچنین، از بازار مسکن بابت رفتار‌هایی که در نزول‌ها دارد انتظار نمی‌رفت که با کاهش رو‌به‌رو شود و توانست تعادل خود را حفظ کند، اما نتوانست مقاومت خود را نگه دارد و با رکود همراه شد. در خصوص دیگر بازار‌ها و بازار ارز و طلا نیز مشخصا با کاهش قیمت همراه خواهند شد.

الیاس کردی با اشاره به توقف عرضه خودرو در بورس خاطرنشان کرد: عرضه خودرو و مشکل بازار خودرو همچنان بحث عرضه و روش‌های عرضه پابرجاست و تا زمانی که حل نشود نمی‌تواند کمک کننده باشد و شرایط بهتری ایجاد کند. اما با دخالت‌هایی که صورت می‌گیرد این موضوع اتفاق می‌افتد و فشار‌هایی به وزارت و بورس کالا وارد می‌شود که عرضه‌ها انجام نشود و این اتفاقات ادامه دار خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: باید به این نکته توجه کنیم؛ تا زمانی که مشکل عرضه خودرو حل نشود، این مشکلات وجود خواهد داشت و با این واکنش‌ها رو‌به‌رو خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
اینا یه مشت ..ای .که فقط کارشون چپاول اموال مردم و کشوره از هر طریقی از جمله بورس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
ما امسال همه با گوسفندها هم درد هستیم
چون هر دو قربانی ابراهیم هستیم
یکی به دست ابراهیم بت شکن
و دیگری به دست ابراهیم(رئی.سی) کمرشکن
عید قربان مبارک .
سهامدار مالباخته
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.