بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
مجمع شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز برگزار شد؛

در مجمع "شکام" ۲۰۰ ریال سود تقسیم شد

در مجمع
مجمع‌عمومی عادی سالیانه و مجمع‌عمومی فوق‌العاده "شکام" با حضور بیش از ۵۳ درصد از سهام‌داران برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۲۰۱۰

در مجمع

بورس‌نیوز:

مجمع‌عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با حضور بیش از ۵۳ درصد از سهام‌داران در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

در گزارش عملکرد هلدینگ شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، تشریح شد: افزایش نیاز کشور به مواد مؤثر دارویی و رشد تقاضای محصولات شیمیایی مبتنی بر شوینده به دلیل صادرات از دیگر نقاط قوت شرکت محسوب می‌شود. این شرکت در نظر دارد تا در تکمیل افقی و عمودی زنجیره تولید از جمله دارو‌های نارکوتیک و دارو‌های نهایی پیشرو باشد. شرکت به لحاظ وزنی ۷۰درصد محصولات خود را صادر کرده و از لحاظ ارزش فروش ۳۰درصد درآمد خود را از صادرات کسب می‌کند. از طرفی شرکت محصولات خود را به ۳۰ کشور صادر می‌کند. 

نوسانات قیمت مواد اولیه و نرخ ارز از ریسک‌های شرکت محسوب می‌شود. شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین و ساختمان افزایش سرمایه خواهد داشت که گزارش تجدید ارزیابی به حسابرس ارائه شده است. شکام افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد داشت تا از معافیت‌های مالیاتی استفاده کند. 

در مجمع

دررابطه‌با شرکت داروسازی پرند دارو، ۶۷درصد شکام سهام‌دار بوده و این خرید با قیمتی پایین‌تر از ارزش‌گذاری خریداری شده است. سرمایه‌گذاری در پرند دارو باهدف ورود به بازار مواد مؤثر و محصولات نهایی نارکوتیک انجام‌گرفته و این شرکت از ۵ شرکت فعال در حوزه نارکوتیک است. شرکت تا پایان سال ۸۰۰ PAP تولید خواهد کرد و بهای تمام شده PAP حدود ۳. تا ۴ دلار است.

در نهایت این مجمع با تصویب صورت‌های مالی، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، انتخاب روزنامه رسالت به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار و تقسیم ۲۰۰ ریالی سود به‌عنوان سود تقسیمی به پایان رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.