بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
تحلیل تکنیکال ترکیبی
توجه داشت که اصلاحات این سهم هم مثل رشد خودش نیز شارپ است و در دسته پر ریسک‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۲۷۲۵۷۸

بورس‌نیوز:

شرکت نوش مازندران با نماد غنوش از صنعت غذایی، مهم‌ترین تولید شرکت کنسانتره مرکبات است، فروش شرکت به طور کامل داخلی است.

سهمی که طی سال ۹۷ تا ۹۹ حدود ۳۰۰۰۰٪ رشد داشت و خاطره خوبی رو برای برخی سهام‌داران به جا گذاشته، البته باید توجه داشت که اصلاحات این سهم هم مثل رشد خودش نیز شارپ است و در دسته پر ریسک‌ها قرار می‌گیرد.

بررسی وضعیت تکنیکال: 

غنوش از روند نزولی بلندمدت خودش خارج شده و خط روند نزولی رو شکسته است؛ یک رشد شارپ داشته و تا ۷۸٪ موج قبلی اصلاح‌کرده است.

در این محدوده حمایت خط روند و همچنین فیبو ۷۸ صدم درصد و حمایت استاتیک قله قبلی رو دارد که حمایت محکمی را برای سهم ایجاد کرده‌اند.

ار اس‌ای در محدوده اشباع فروش قرار دارد و حجم معاملات طی چند روز گذشته افزایش داشته که در این حالت فاکتور مناسبی تلقی می‌شود که نشان می‌دهد در این قیمت‌ها تقاضا برای سهم وجود دارد.

در صورت شکست خط روند در این محدوده می‌توان انتظار داشت که تا ۹۰۰ تومان در مرحله اول اصلاح کند.

تحلیل تکنیکال ترکیبی

بررسی وضعیت بنیادی:

غنوش گزارش ۳ماهه خوبی را روانه کدال نکرد و تقریباً سود خالص نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان بود درصورتی‌که پارسال ۵۴ میلیارد سود خالص در ۳ماهه محقق کرده بود.

طبق آخرین گزارش فروش تیرماه امسال نسبت به تیرماه پارسال ۵۸٪ رشد فروش داشته و تیرماه امسال نسبت به میانگین فروش ۱۲ ماه گذشته ۹۴٪ رشد داشته است. در خرداد و تیر گزارش فروش بهتری داده؛ اما مشکل اصلی شرکت حاشیه سود بسیار پایین و نزدیک به ۱٪ می‌باشد.

در نهایت تا زمانی که محصولات افزایش نرخ نگیرند و وضعیت حاشیه سود شرکت بهبود پیدا نکند بیشتر به تکنیکال غنوش وزن می‌دهیم و سهم رو مناسب نوسان می‌دانیم تا سهام‌داری، از این جهت سهم بیشتر بررسی شود.

امیرحسین محجوبی، تحلیلگر بازار‌های مالی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.