بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۲۸۶۵

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۱ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرویی ها، سرمایه گذاری ها و نفتی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

محمد باقر خادمی: با توجه به فرسایشی شدن اصلاح بازار طی هفته های جاری باید منتظر بازگشت بازار به روند صعودی بود.
 
 

هابیل خاوری: در خصوص شرایط بازار هنوز شرایط چرخش بازار محرز نشده است، درست است خروج پول از درامد ثابت ها اتفاق افتاده، ولی ورود پولی به سهام هنوز اتفاق نیفتاده، نوسانات منفی دلار، قیمت های جهانی و بالغ بر ۱۰ فاکتور دیگر هشدار های معکوسی با تحلیل تحلیلگران میدهند.
این روز ها مجدد بحث این که بازار تا کجا می رود و حمایت هایی که پشت سر هم برای بازار ترسیم میکنند داغ شده است و تحلیلگران در حال سبقت از همدیگر هستند برای این که بگویند من زودتر گفته ام بازار رشد می کند، ولی تهی از هر گونه دانش تحلیلی در بررسی مولفه های تاثیر گذار بر بازار سرمایه،


نکته ی مهمی که در این برهه وجود دارد اینست که احتمالا اصلاح های شاخص و کلیت بازار کم شتاب و بیشتر زمانگیر باشند که در این موقعیت پیش آمده سهام کمتر رشد کرده خودشان را به دیگر سهام نزدیک کنند و ما شاهد یک تعادل نسبی در کلیت بازار باشیم.

 بسیار واضح است که در ابتدای هر ریزش شاهد ورود پول به اوراق اسناد خزانه اسلامی (اخزا) می باشیم و به طبع آن خروج پول از بازار سهام، بخشی از پول ها نیز به صندوق های با درآمد ثابت روی می آورند که شاهد خروج پول از بازار و ورود پول به این صندوق ها هستیم، مورد بعدی  فروش پوت آپشن های در پوزیشن خرید و همچنین خرید آپشن های در پوزیشن فروش از سوی فعالین این بازار، از موارد دیگر می توان مثبت بودن غیر عادی و فروش حقوقی به صورت سنگین در صف های خرید و همچنین مخابره شدن خبر های دست چندم و تکراری حمایت از بازار و که برای حالت کف قیمتی عکس موارد بالا صادق است.
در خصوص این موضوع که این روز ها در فضای مجازی در خصوص کاهش یا افزایش ارزش معاملات صحبت های زیادی میشه چند تا نکته رو عرض میکنم، لزوما نباید در کف ترین نقطه ارزش معاملات بالا بره که همه منتظر حجم و ارزش بالا هستند برای چرخش بازار ،اتفاقا  سیاه ترین لحظه توی شب همون لحظه ای هست که خورشید میخاد طلوع کنه، پس لزوما همیشه کاهش ارزش معاملات برای بازار بد نیست، همونطوری که در قله ها افزایش ارزش معاملات برای بازار خوب نیست.
درسته رابطه بین حجم و ارزش معاملات با روند بازار وجود داره ولی کاهش یا افزایشش رو نمیتونیم به خوب یا بد بودن بازارنسبت بدیم اون هم بازار یک طرفه ای مثل بورس ایران.
در مورد ارزش معاملات چیزی که مهم هست تغییرات ارزش معاملات  هست نه خود ارزش معاملات میانگین های با طول دوره های متفاوت را در نظر بگیرید نتایج جالبی بدست میاد.
مسیر بازار معطوف به محدوده ۱ میلیون و ۹۵۶ هزار واحدی شده است، و باید دید بازار با این محدوده چه خواهد کرد، با نگاه اجمالی به بازار تنها ۵۰ نماد از کلیت بازار در کف های معتبر قیمتی قرار دارند که عمدتا سهم های غیر شاخص ساز هستند.و نکته دیگر اینست که همچنان شرایط چرخش روند با تمام سبک های تحلیلی محرز نشده است. نوسانان جز لاینفک بازار هاست و هیچگاه صف خرید یا صف فروش دلیل بر ارزندگی و یا عدم ارزندگی نیست.

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

نوید سالک: همچنان مطابق روال هفته های گذشته شاهد بازاری با ارزش معاملات نسبتا پایین بودیم و به نظر می رسد تا زمانی که سیاست های دولت در جهت تامین کسری بودجه از طریق صنایع بزرگ و بورسی کشور باشد،اقبال به بازار سرمایه صورت نخواهد گرفت. شاید  ایجاد یک شوک قابل توجه ( مانند تغییرات مدیریتی) به بازار سرمایه بتواند تا حدودی این روند را تغییر دهد. 

 

مجتبی دیبا: این هفته در صورت تایید شدن خبرهای صنعت خودرو می‌توان سناریوی تعادل مثبت بازار را بیشتر در نظر داشت 

احسان خورشیدی: بازار به نظر در هفته آتی نیز به صورت ساید عمل خواهد کرد 

 

بهراد موسوی: با توجه به ارزش معاملات پایین بازار سرمایه و کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، پیش بینی می‌شود همچنان شاهد افزایش تقاضا در بازار سرمایه نباشیم.


سهیلا نقی پور:
با کاهش ارزش معاملات و عدم حمایت از بورس بازار هفته جاری کم رمق خواهد بود 

 

ندا کریمی: قیمت نفت همچنان وضعیت خوبی دارد و انتظار اصلاح قیمت ارز پالایشی ها در میان مدت می رود. لذا شرکت های زنجیره نفت ماننده روانکار و دوده میتوانند جذاب باشند. گروه پالایشی هم منتظر ابلاغ قیمت خوراک و محصولان برای سال ۱۴۰۲ است که پس از ابلاغ میتوان تصمیم گیری کرد. شرکت های مجموعه شستابا توجه به نزدیکی به مجامع و تقسیم سود بالا، گزینه های دیگر جذاب بازار هستند.

 

پیام الیاس کردی: از هفته ی گذشته چیزی تغییر نکرده پس بازار متعادل و کم حجم جلو میرود !

 

هلن عصمت پناه:  در صورت روشن شدن تکلیف توقف خودرو جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای تصميم‌گيری در خصوص شموليت  ماده 141 قانون تجارت و اصلاح اساسنامه، اگر اخبار مثبت اتفاق بیفتد، میتواند موثر بر بازار این هفته باشد، همچنین گزارشات عملکرد ماهانه برخی شرکت ها هم مطلوب بوده و تک سهم های مربوطه می‌توانند روند حرکتی خوبی، موثر از این گزارشات نشان دهند…
در کل ارزش معاملات این روزهای بازار باید دایم چک شود و تا تداوم همین وضعیت، بازار در حالت تعادل به سر خواهد برد
 

سمیه صفری: این روزها شاهد رکود در بازار سرمایه همچون دیگر بازارهای موازی هستیم و تازمانیکه حجم معاملات به سطح مطلوبی نرسید انتظار روند صعودی از بازار نمی توان داشت و همچنان شاهد نوسانات مقطعی هستیم.

 

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.