بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
برای حذف قیمت گذاری دستوری کوتاه نمی‌آییم/ عرضه خودرو در بورس را پیگیری می‌کنیم
مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۹:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ در استان تهران، شهر تهران به آدرس کیلومتر ۱۲ بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج) سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۲۸۸۵

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۹:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ در استان تهران، شهر تهران به آدرس کیلومتر ۱۲ بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج) سالن اجتماعات شرکت ساپکو با حضور سهامداران برگزار شد.

در این مجمع مطرح شد:

قیمت گذاری دستوری و تفسیر اشتباه ازاین موضوع زیان بزرگی برای کشور و صنعت خودرو و این شرکت شده که آن را باید لغو کنیم. 

برای برنامه هفتم حکمی توافق شد تا قیمت گذاری دستوری از این صنعت برداشته شود.

هر کاری هم کنیم و موضوع قیمت دستوری پابرجا باشد، باز موضوع زیان برمیگردد. این تصمیمی ضروری و لازم است و باید سریعتر این کار را انجام دهیم. به سران قوا نامه نوشتیم با مجلس نیز صحبت کردیم. 

وزیر صمت مخالف موضوع دستوری هستند.

سازمان بورس هم باید کنار ماباشد و حمایت کند. دنبال موضوع عرضه خودرو در بورس بودیم و کمک خوبی برای ما بود. اگر این کار ادامه پیدا می‌کرد، مصرف کننده، دولت و نیز سهامدار به سود می‌رسید. 

بیش از ۲۵۸ هزار میلیارد تومان در ۵ سال یارانه دادیم در حالی که الان یارانه را میدهیم و نمیدانیم به دست چه کسی می‌رسد.

برای حذف قیمت گذاری دستوری کوتاه نمی‌آییم و با شورای رقابت نیز مکاتبه کردیم. به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و یک کمیته حقوقی تشکیل دادیم. دبیرخانه شورای امنیت ملی نیز وارد شده و پیشنهاداتی داده است. با همه آن مقامات موثر ما مکاتبه کردیم. روز گذشته نیز جلسه بود و د تصمیمات جدی گرفته شد.

عرضه خودرو در بورس را پیگیری می‌کنیم. 

افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی باید ۵ سال بگذرد. نامه‌ای به سران قوا نوشتیم تا بتوانیم اجازه بگیریم و این کار را انجام دهیم. صرف سهام و افزایش سرمایه نیز مطرح است. با وجود اینکه برخی مخالف هستند؛ در مراحل کارشناسی و رایزنی هستیم.

یک سری املاک را قیمت گذاری کردیم و قصد داریم به طلبکاران و قطعه سازان واگذار کنیم. قرار است یک خودرو تارا جدید ارائه بدهیم که خودرویی متمایز باشد و مشروط بر این که قیمت این خودرو ازاد باشد. همین یک قدم هم قدم بزرگی است و می‌توانیم با افزایش تیراژ به سود برسیم.

دلمان می‌خواهد ایران خودرو در بهترین شرایط باشد. 

طبق نظرخوماهی از سهامداران شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، سعی می‌کنیم شرایط اقتصادی شرکت را بهتر کنیم. به این ترتیب ما ۱۰ راهکار را بعه عنوان تکلیف شما به ما باید پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.