بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر : ۲۷۳۵۲۱

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده شرکت گروه مپنا با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، مطرح شد:

اقدامات صورت گرفته شرکت گروه مپنا:

سنگرون ۳۵ واحد نیروگاهی در ۱۵ پروژه با ظرفیت کل ۳۷۴۷ مگاوات، تحویل موقت ۱۱ واحد نیروگاهی در ۸ پروژه با ظرفیت کل ۱۶۹۱ مگاوات و تحویل دائم ۱۵ واحد نیروگاهی در ۱۲ پروژه با ظرفیت کل ۲۰۲۸ مگاوات از اقدامات مپنا در بخش برق است.

همچنین، درباره عملکرد رمپنا در بخش تولید بیان شد: تولید یا بازسازی ۱۴ واحد توربین گاز و بخار، تولید معادل ۲۶ دستگاه ژنراتور و باس داکت، تولید ۲۶ واحد سیستم حفاظت و برق و کنترل مربوط به واحد‌های نیروگاهی و صنعتی، تولید بالغ بر ۷ واحد بویلر بازیافت، تولید قطعات توربین باد ۲.۵ مگاواتی شامل پره، گیربکس، تاور و کانورتر - اینورتر و تولید ۲۰ عدد انواع گیربکس سیستم خنک‌کن است.

لازم به ذکر است، مجموع تولید نیروگاه‌های در حال بهره‌برداری نیز ۱۲ نیروگاه به میزان ۵۵.۸۰۸ گیگاوات ساعت بوده که معادل ۱۶.۲درصد از کل برق تولیدی کشور است. 

نیروگاه‌های کوچک آماده بهره برداری می‌توان به ۴ نیروگاه با مجموع ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال بهره‌برداری، ۵ نیروگاه با ظرفیت ۱۶۷ مگاوات اشاره کرد.

اقدامات گروه مپنا در حوزه حمل و نقل:

تحویل ۳۷ دستگاه لکوموتیو باری به شرکت فولاد مبارکه و شرکت چند وجهی مپنا، تحویل ۱۶ دستگاه لکوموتیو و پیشرفت در پروژه بازسازی و بهره‌برداری ۵۰ دستگاه لکوموتیو باری، تولید ۱۰۰۰ دستگاه انواع واگن، ادامه احداث مترو اصفهان، خط ۳ مترو تهران و تجهیزات خط ۶ مترو تهران، تعمیرات و نگهداری لکوموتیو‌های ایران سفیر و همکاری برای توسعه مشترک خودرو برقی و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با آن، بخشی از اقدامات رمپنا در بخش حمل و نقل است. 

تولید و فروش ۲۶ دستگاه لکوموتیو باری به شرکت فولاد مبارکه، تحویل ۱۱ دستگاه لکوموتیو باری آلستوم، اتمام خط ۳ مترو تهران، نهایی‌سازی بخش اجرا پروژه خط یک مترو اصفهان و نگهداری و تعمیرات خط ۶ مترو تهران، بخشی از برنامه‌های مپنا در بخش حمل و نقل است. 

گفتنی است، ادامه فعالیت‌های ساخت انواع واگن و ساخت استراکچر لکوموتیو، برقی‌سازی یک دستگاه اتوبوس دیزلی و بررسی برقی‌سازی خط یک BRT شهرداری مشهد، قرارداد فروش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شهرداری تهران و همکاری مشترک در حوزه راه‌اندازی و بهره‌برداری از ایستگاه شارژ برای خورد‌های سواری برقی از دیگر برنامه‌های آتی مپنا در بخش حمل و نقل است.

پروژه‌های نفتی مپنا:

اجرای پروژه میدان نفتی دانان در بخش سطح‌الارض، پروژه توسعه ذخیره‌سازی گاز میدان خانگیران در مخزن شوریجه D و عملیات حفاری دکل دریایی در موقعیت فاز ۱۱  و نیز می‌توان به مطالعات پیشبرد فاز‌های اولیه طرح پتروشیمی GTX پارسیان اشاره کرد.

اقدامات مپنا در حوزه برق:

سنگرون ۳۰ واحد نیروگاهی در ۱۹ پروژه، تحویل موقت ۵۷ واحد نیروگاهی در ۲۲ پروژه و تحویل دائم ۱۲ واحد نیروگاهی در ۱۰ پروژه از برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش برق مپنا است. در حال احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی با همکاری فولاد مبارکه برای این شرکت هستیم. تولید نیروگاه‌های بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری معادل ۵۷.۰۲۰ گیگاوات ساعت پیش‌بینی شده است. ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه بخش بخار نیروگاه‌های عسلویه و توس و نیروگاه‌های تربت حیدریه و سیکل ترکیبی قشم، نیروگاه بادی درح، نیروگاه‌های خورشیدی صفائیه و سیرجان، آب شیرین‌کن بوشهر و آغاز بهره‌برداری از فاز یک به ظرفیت ۱۸هزار مترمکعب، تصفیه پساب ذوب‌آهن اصفهان، نیروگاه‌‎های سیکل ترکیبی گل‌گهر سیرجان و بهاباد و بسترسازی جهت احداث ۴۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با ساتبا در دستور کار است.

طرح های در دست اجرا در بخش نفت و گاز مپنا:

ادامه پروژه توسعه ذخیره‌سازی گاز میدان خانگیران در مخزن شوریجه و تکمیل پروژه توسعه میدان دانان، پیگیری و مذاکره درخصوص توسعه میادین نفت و گاز در قالب قرارداد IPC و یا مشارکت و آغاز پروژه توسعه میادین پارسی و برنج، ادامه عملیات حفاری دکل‌های خشکی، انجام سرویس‌های مختلف حفاری، مدیریت دکل‌های استیجاری، ادامه تکمیل تعهدات قراردادی در پروژه‌های فاز ۱۳، ۱۴ و ۲۲ - ۲۴ پارس جنوبی، تأمین یک صد دستگاه توربوکمپرسور خط گاز، انجام عملیات بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات در پالایشگاه‌های گاز و ادامه فعالیت‌های اجرایی تجهیز کارگاه طرح پتروشیمی GTX پارسیان و پیگیری تأمین سرمایه، راه‌اندازی نیروگاه موبایل ۲۵ مگاواتی دو تریلر با استفاده از توربین MGT-۳۰ از برنامه‌های توسعه محصولات و خدمات جدید مپنا بوده که در حال حاضر مراحل آخر عملیات راه‌اندازی در نیروگاه پرند در حال انجام است.

براساس این گزارش، برنامه تولید ۱۵۴هزار تن آلومینیوم در دستور کار گروه مپنا قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.