بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رکورد ارزش بازار
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر قیاس بین پایان سال مالی را داشته باشیم ما رکورد ارزش بازار پترول را در ۸ سال گذشته زدیم که ۲۵.۹ همت ارزش بازار "پترول" بوده است.
کد خبر : ۲۷۴۰۳۰

به گزارش بورس نیوز، رشید قانعی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری پتروشیمی خلیج فارس در مجمع عمومی منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ اظهار کرد: تا پایان سال مالی ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ شاخص کل بازار سرمایه ۴۶ درصد افزایش سرمایه داشته است. گروه شیمیایی که هم خانواده ما در صنعت پتروشیمی است، رشد ۵۱ درصدی را ثبت کرده است. ۳۰ شرکت بزرگ رشد ۵۴ درصدی را محقق کردند، اما پترول بالاتر از همه این گروه‌ها رشد ۵۶ درصدی را به ثبت رسانده که این موضوع باعث شد اقبال خوبی به سهام "پترول" شود. البته در مدت اخیر به دلیل مسائل نرخ خوراک لطمات جدی به بازار سرمایه وارد شد، اما در ۱۰ روز گذشته که بازار سرمایه تحرک خوبی داشت، "پترول" جزو بهترین‌های بازار سرمایه بود.

وی ادامه داد: در اردیبهشت نیز تقریبا به رکورد ۵۰ درصد ظرف ۱۰ روز رسیدیم. اگر شاخص رشد خوبی در ادامه سال داشته باشد "پترول" باز هم رشد آهنگین خوبی را خواهد داشت و نیز بالاتر از گروه شیمیایی و ۳۰ شرکت بزرگ خواهد بود.

قانعی با اشاره با ارزش بازار "پترول" گفت: "پترول" در مقایسه با سال‌های گذشته در پایان سال مالی بیشترین ارزش بازار را به ثبت رساند. البته در تا ریخ‌هایی بین این سال‌ها که بیش از این مقدار بودیم، اما اگر قیاس بین پایان سال مالی را داشته باشیم ما رکورد ارزش بازار پترول را در ۸ سال گذشته زدیم که ۲۵.۹ همت ارزش بازار "پترول" بوده است. البته تا تارخ ۱۵ اردیبهشت این میزان تقریبا به ۳۵ همت نیز رشد داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.