بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
ارائه اقلام معیشتی به دهک های پایین درقالب کالابرگ
نمایندگان مجلس وزارت کار را موظف به طراحی نظام تامین اجتماعی و ارائه اقلام معیشتی به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی کردند.
کد خبر : ۲۷۶۰۱۱

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (پ) اصلاحی ماده ۳۱ این لایحه با ۱۷۵ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از به رأی گذاشتن این بند گفت: با تصویب این بند به هیچ عنوان نباید یارانه نقدی دهک‌های مختلف جامعه قطع شود و در اینجا به هیچ عنوان منظور مجلس چنین چیزی نیست، بلکه منظور این است اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی به خانوار‌های کم درآمد برای تهیه جهیزیه و سایر نیاز‌ها به صورت کالابرگ الکترونیکی ارائه شود.

براساس بند (پ) ماده ۳۱ این لایحه؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم درآمد با رویکرد اجتماع محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوار‌های کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام نماید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش کالابرگ الکترونیکی افزایش می یابد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ارزش کالابرگ الکترونیکی افزایش می یابد

ارسال نظر