بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه تحریم شکن است /ثبت رکورد تولید پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال گذشته 
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت:: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه تحریم شکن است. زیرا سبد انرژی کشور را مدیریت می‌کند.
کد خبر : ۲۷۸۰۲۴

علیرضا جعفرپور بروجنی، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در گفتگو با بورس نیوز، پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، بزرگترین پالایشگاه کشور و بزرگترین تولیدکننده بنزین در جهان است. هم اکنون نیز ۴۰ درصد بنزین کشور را این پالایشگاه تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بعد از هلدینگ خلیج فارس که رتبه اول را دریافت کرد، ما رتبه دوم را کسب کردیم، اما امسال گوی سبقت را ربودیم و رتبه اول را کسب کردیم که باعث افتخار خود و همکاران ماست. 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: در سال گذشته با فروش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان رتبه دوم را به دست آوردیم و امسال با ۶۲ درصد رشد درآمد‌های عملیاتی و رسیدن به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان، رتبه اول را ثبت کردیم که بخشی از آن به افزایش تولید بر می‌گردد. سال گذشته رکورد تولید این پالایشگاه را ثبت کردیم. 

جعفرپور بیان کرد: از خام فروشی جلوگیری کردیم و تولید بنزین را افزایش دادیم. در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۳۳ میلیون تن تولید بنزین و اجزای بنزینی بود، امسال تولید را به ۴۳ میلیون لیتر افزایش دادیم. کامپوننت‌ها و اجزای بنزینی با قیمت زیر قیمت جهانی صادر می‌شد که همه این‌ها به بنزین تبدیل و به چرخه تولید بنزین کشور اضافه شده است.

وی توضیح داد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه تحریم شکن است. زیرا سبد انرژی کشور را مدیریت می‌کند. استنمرار تولید و عواملی از این قبیل باعث شد که ما این رشد را در درآمد‌های عملیاتی نیز داشته باشیم و از ۲۴۰ همت در سال ۱۴۰۰، به ۴۰۰ همت در سال ۱۴۰۱ برسیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص طرح‌های توسعه گفت: یکی از مسیر‌هایی که وزیر صمت و وزیر اقتصاد تاکید دارند، حمایت از زنجیره‌های ارزش است. ما نیز این مسیر را طی می‌کنیم. طرح تولید آمونیاک و کود‌های شیمیایی را در برنامه داریم. مطالعات انجام شده و مجوز‌ها را نیز اخذ کردیم. در این طرح به تولید ۵۰۰ هزار تن آمونیاک و کود‌های شیمیایی خواهیم رسید. با حضور رئیس جمهور در بهمن ماه کلنگ این طرح زده خواهد شد و عملیات ساخت و ساز آن در قالب یک طرح EPC در سال آینده انجام خواهد شد. زمین مربوطه نیز اختصاص داده شد و مجوز‌های زیست محیطی را نیز اخذ کردیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
برای همینه که از یکماه قبل واردات گسترده بنزین از چابهار صورت میگیره؟! معنی تحریم شکنی پالایشگاه خلیج فارس را الان خوب و عالی درک میکنم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
چنین پالایشگاهی هرجای دنیا بود سالی صد میلیارد دلار کف سود آوری بود اما درایران آخوندیسم به چه فلاکت وافتضاحی روزگار می گزراند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵
این پالایشگاه در سال ۱۴۰۰ به تولید ۴۸۰ هزار بشکه نیز رسید ولی متاسفانه در زمان مدیریت جعفرپور بروجنی به طرز فجیعی با کاهش خوراک و تولید مواجه شد که کشور بزرگ ایران را از صادر کننده به وارد کننده تبدیل کرد .
به نظر باید نهاد های نظارتی و امنیت ملی ورود کنند به عملکرد بسیار ضعیف و ناکارآمد مدیریت این اقا
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.