بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
افزایش سرمایه
سرپرست بیمه اتکایی ایران معین گفت: در سال ۱۴۰۱، ۴۰۸ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ تا این لحظه، ۵۱۱ میلیارد تومان سود خالص داشتیم. این امر نشان دهنده این است که شرکت بیمه اتکایی ایران معین پایه گذاری مناسبی داشته و مدیریت ریسک مطلوبی ایجاد شده است.
کد خبر : ۲۸۱۸۱۲
نویسنده :
مینا علیزاده

اعظم هنردوست، نایب رئیس هیئت مدیره و سرپرست بیمه اتکایی ایران‌معین در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص برنامه حمایتی سهامدار عمده از سهم شرکت اظهار کرد: بیمه ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم مالک ۱۰۰ درصد سهام شرکت است. به طور مستقیم ۹۵ درصد از سهام شرکت بیمه ایران معین متعلق به شرکت بیمه ایران است. چون بخش مهمی از عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای مربوط به سرمایه گذاری است، واحد‌های سرمایه گذاری در این شرکت‌ها فعال هستند. در شرکت بیمه ایران که بزرگترین شرکت بیمه‌ای کشور به شمار می‌رود، علاوه بر فعالیت در بازار سرمایه، بخش سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف آن فعال است.

وی افزود: شرکت بیمه اتکایی ایران معین به عنوان اولین شرکت بورسی شرکت بیمه ایران به طور قطع از حمایت سهامدار عمده برخوردار است و مطمئنا بیمه ایران نهایت تلاش خود را در راستای بازارگردانی مطلوب سهم و نیز حفظ سهم در محدوده ارزش ذاتی را انجام خواهد داد.
هنردوست با اشاره به روند صعودی سودآوری "معین" بیان کرد: سال دوم سودآوری فعالیت اتکایی را به پایان رساندیم. فعالیت اتکایی شرکت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است. در سال ۱۴۰۱، ۴۰۸ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ تا این لحظه، ۵۱۱ میلیارد تومان سود خالص داشتیم. این امر نشان دهنده این است که شرکت بیمه اتکایی ایران معین پایه گذاری مناسبی داشته و مدیریت ریسک مطلوبی ایجاد شده است. انتظار داریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد این روند ادامه دار باشد.

نایب رئیس هیات مدیره "معین" در این باره ادامه داد: نکته‌ای که در شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد، این است که نگاه ما به شرکت‌های بیمه نمی‌تواند به عنون شرکت تولیدی باشد. در شرکت‌های بیمه‌ای موضوع احتمالات مطرح است. به عنوان مثال ممکن است، در یک سال خسارت فاجعه آمیز رخ دهد که بخشی از سود شرکت را از بین ببرد. باید این احتمالات را در نظر گرفت هرچند که ما به دنبال این هستیم تا پورتفو‌های کم ریسک با بازدهی مطلوبی داشته باشیم؛ اما از احتمالات نمی‌توان غافل بود.

سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران معین در خصوص افزایش سرمایه "معین" خاطرنشان کرد: گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده، اما به دلیل تلاقی آن با زمان پایان سال مالی و تهیه صورت مالی حسابرسی شده این موضوع متوقف شده تا ابتدا مجمع برگزار شود. اما در گزارش توجیهی، مبلغ افزایش سرمایه از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی امکان افزایش سرمایه وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.