بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
اظهارات رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور؛

اعلام قیمت گوسفند زنده در آستانه عید قربان

اعلام قیمت گوسفند زنده در آستانه عید قربان
به گفته رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور ، قیمت نقد هر کیلوگرم بره نر کشتاری بالای یک سال برای مصرف‌کننده در آستانه عید قربان بین ۲۳۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۲۸۱۹۶۶

به گزارش بورس‌نیوز، منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور درخصوص قیمت دام زنده سبک در آستانه عید قربان، بیان کرد: قیمت نقد هر کیلوگرم بره نر کشتاری بالای یک سال برای مصرف‌کننده در آستانه عید قربان بین ۲۳۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد

وی درباره تفاوت قیمت دام در تهران و سایر استان‌های کشور بیان کرد: قیمت‌ها در تهران و سایر استان‌ها، تفاوت چندانی ندارند، اما به‌صورت کلی، قیمتی که با مشورت برخی از دامداران تعریف شده است، در شرایط فعلی برای دامداران خوب است تا به این صورت بتوانند حجمی از دام زنده‌ای که روی دستشان مانده را در روز عید قربان که پیک مصرف به شمار می‌آید، به فروش برسانند.

پوریان مطرح کرد: قیمت‌گذاری دام به صورت کلی به توافق بین خریدار و فروشنده بستگی دارد، اما سعی کردیم یک قیمت مناسب تعیین کنیم تا به نفع دامدار باشد و تقاضا در بازار را نیز افزایش دهد؛ البته با توجه به اینکه دام در بسیاری از استان‌ها زیاد است، ممکن است برخی دامداران دام خود را حتی پایین‌تر از این قیمت نیز عرضه کنند.

وی افزود: در حال حاضر برآورد می‌شود میزان دام موجود عرضه شده در کشور بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس است و پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به ۷۰۰ هزار رأس در روز عید قربان امسال جذب بازار شود.

پوریان با بیان اشاره به تفاوت وضعیت در سال جاری نسبت به سال گذشته و همچنین میزان بسیار دام سبک آماده کشتار، گفت: طی سال‌های گذشته به طور معمول تقاضا برای خرید عید قربان حدود ۵۰۰ هزار دام بوده است؛ اما با توجه به اینکه امسال دام زیاد است، پیش‌بینی می‌شود در این روز پرمصرف ۷۰۰ هزار رأس دام به فروش برود که امیدواریم این عدد محقق شود تا فشار از روی دامداران برداشته شده و بتوانند بخشی از دام خود را بفروشند.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور درخصوص مراکز عرضه کننده دام زنده، گفت: در تهران سازمان میادین غرفه‌هایی را مخصوص عرضه دام سبک تعیین کرده است و علاوه بر آن مراکز دیگری نیز وجود دارند و حدود چند هفته است که عرضه دام در این مراکز افزایش یافته است تا در روز عید قربان مشکلی ایجاد نشود. همچنین در دیگر استان‌ها، مراکز مخصوص وجود دارد و مردم بابت عرضه نگرانی نداشته باشند، زیرا همانطور که اشاره شد میزان عرضه بسیار بالا است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.