بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
ثبت رکورد ورود ۲ میلیون گردشگر به منطقه آزاد انزلی/ منطقه آزاد انزلی پرتردد‌ترین منطقه کشور شناخته شد
مدیر گردشگری منطقه آزاد انرلی گفت: منطقه آزاد انزلی با وسعت کمی که دارد، پرتردد‌ترین منطقه کشور شناخته شده است. باتوجه به شعار "منطقه آزاد انزلی میزبان همه ایرانیان"، ما این شعار را به معرض نمایش گذاشتیم و رکورد ورود گردشگر ما بیش از ۲ میلیون بود.
کد خبر : ۲۸۲۷۶۶
نویسنده :
مینا علیزاده

حسین پورعسگری پرست، مدیر گردشگری منطقه آزاد انرلی درگفتگو با بورس نیوز، اظهارکرد: منطقه آزاد انزلی در واقع زیرمجموعه معاونت گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است. همه مناطق دست به دست هم دادیم تا کمکی به رونق اقتصاد کشور داشته باشیم. همان طور که می‌دانید بیشترین ورودی گردشگر را در مناطق آزاد داریم. 

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با وسعت کمی که دارد، پرتردد‌ترین منطقه کشور شناخته شده است. باتوجه به شعار "منطقه آزاد انزلی میزبان همه ایرانیان"، ما این شعار را به معرض نمایش گذاشتیم و رکورد ورود گردشگر ما بیش از ۲ میلیون بود.

مدیر گردشگری منطقه آزاد انزلی ادامه داد: اراضی منطقه آزاد انزلی بسیار کم است، اما ما بسته‌های سرمایه گذاری را تعریف کردیم و به جهت تسهیل ورود سرمایه گذاران به حوزه گردشگری این بسته‌ها محدود به تاسیسات نیست. ما دست سرمایه گذاران، کار آفرین و نوآفرین را باز می‌گذاریم تا اگر نوآوری جدیدی را در ذهن داشته باشند، حتما حمایت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

پورعسگری درباره چالش‌های حوزه گردشگری بیان کرد: مناطق آزاد بر این اساس ایجاد شدند که بروکراسی اداری را کمتر شود و بتوانیم روند پیشرفت اقتصاد و رونق این حوزه را تسهیل کنیم. یکی از چالش‌های منطقه آزاد انزلی این است که قانون ۶۵ چگونگی اداره مناطق آزاد به صورت کامل تعریف نشده و این موضوع می‌تواند یک نقطه ضعف باشد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را کمی دلسرد کند.

وی در این باره ادامه داد: با توجه به اینکه همه مناطق آزاد این چالش را دارند ما متفق القول این موضوع را اعلام کردیم تا به پشتوانه مناطق آزاد این موضوع به صحن علنی مجلس برود و دولت آینده نیز می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه داشته باشد. 

پورعسگری درخصوص برگزاری این کنگره توضیح داد: برگزاری این کنگره اتفاق بسیار خوشایند و نادر بود. برای اولین بار این قبیل کنگره تشکیل شده است، اما قدمی رو به جلو محسوب می‌شود. صد در صد این موضوع به رونق اقتصاد گردشگری کمک می‌کند. تلاش ما بر این است تا در کنگره‌های بعدی با قدرت بیشتری ورود کنیم. هرچقدر این کنگره‌ها قوی‌تر برگزار شود، ما بسته‌های خود را می‌توانیم به سرمایه گذاران مناطق آزاد ارائه دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر