بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
رئیس کل گمرک کشور مطرح کرد؛

افزایش واردات محصولات نساجی به کشور

افزایش واردات محصولات نساجی به کشور
رئیس کل گمرک کشور بیان کرد: در سال گذشته، واردات محصولات نساجی به کشور ۱۲.۲ درصد افزایش داشته که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیز رشدی ۲۱.۵۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.
کد خبر : ۲۸۲۹۹۴

به گزارش بورس‌نیوز، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز برگزار شد مطرح کرد: از میان محصولات نساجی وارد شده به کشور در سال گذشته پارچه‌های تار و پود باف با ۴۳۳ میلیون دلار، عمده‌ترین قلم وارداتی بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیز رشدی ۲۱.۵۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

وی افزود: در سال گذشته، واردات محصولات نساجی به کشور ۱۲.۲ درصد افزایش داشته که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیز رشدی ۲۱.۵۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

رضوانی فر ادامه داد:در سه ماهه نخست سال جاری نیز میزان صادرات کشور به ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در مجموع بالغ بر ۲۱.۵ میلیون تن کالا و به ارزش ۸.۶ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشدی ۶ درصدی در وزن و ۱۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

وی اشاره کرد: همچنین طبق امار مجموع مبادلات تجاری کشورمان با سایر کشور‌های در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به ارقام ۲۶.۷ میلیون تن و ۱۵.۵ میلیارد دلار میرسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشدی ۸ درصدی در وزن و ۱۱ درصدی در ارزش دلاری بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.