بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
شرکت بیمه دی در مسیر بالندگی قرار دارد
مدیرعامل بیمه دی با اشاره به دستاورد‌های شرکت در سال گذشته و ۴ ماهه سال جاری حرکت این شرکت را رو به جلو دانست و آن را در مسیر بالندگی توصیف کرد.
کد خبر : ۲۸۴۰۵۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، طاهر موهبتی در جمع اصحاب رسانه و در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار به میزبانی بیمه دی برگزار شد، در خصوص حرکت رو به رشد این شرکت افزود: بیمه دی در سال گذشته بدون در نظر گرفتن پرتفوی مگا پروژه درمان ایثارگران و خانواده معزز شهدا، از ابتدای سال تا ۱۴ مرداد ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در مدت مشابه امسال به ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد که این رقم با در نظر گرفتن پرتفوی ۱۷ هزار میلیارد تومانی قرارداد جبران بسیار قابل توجه است.

وی افزود: با توجه به اینکه با افزایش فروش، ضریب خسارت هم بالا می‌رود، ما در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن بدون اینکه از خدمات خود بکاهیم، ۱۰ واحد کاهش ضریب خسارت داشتیم. به طوری که سود شرکت در سال ۱۴۰۱، ۳۲۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به رقم بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. یعنی ۲٫۶ برابر افزایش سود داشتیم که این مهم به وسیله مدیریت هزینه‌ها و انتخاب پرتفوی با کیفیت و کنترل ریسک محقق شده است، و همچنین پیش بینی می‌کنیم امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۲ الی ۳ برابری در شاخص سودآوری را شاهد باشیم.

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به برنامه عملیاتی، بر برنامه محوری این شرکت تاکید کرد و گفت: پس از بررسی‌هایی که انجام شد، برای پیشرفت و کسب توفیقات بیشتر و دوری از روزمرگی سیستم، برنامه عملیاتی شرکت را تدوین کردیم.

وی افزود: اقدام بعدی ما بعد از برنامه عملیاتی بازنگری ساختار‌ها و تاکید بر تکریم مشتری و سرمایه انسانی، تحول دیجیتال و رویکرد‌های نوآورانه، آموزش، فروش و تقویت شبکه فروش بود. ۸۰ درصد خرده فروشی ما به وسیله شبکه فروش انجام می‌شود. بر همین اساس برنامه‌های حمایتی از شبکه فروش تدوین شد تا همکاران این حوزه تعلق خاطر بیشتری به شرکت داشته باشد و خوشبختانه امروز و پس از عملیاتی شدن این برنامه ها، نشانه‌های مطلوبی از مشارکت بیشتر شبکه فروش دیده می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه درمان تکمیلی خانواده معزز شهدا و ایثارگران بیان کرد: با توجه به اینکه این قرارداد سهم بزرگی از پرتفوی شرکت بیمه دی را در اختیار و برکات زیادی را برای این شرکت به همراه دارد، اما در صورت خروج این سهم از بیمه دی می‌تواند تهدیدی برای شرکت محسوب شود و بر همین اساس ضمن نگهداشت این پرتفو که از نظر ملی و مذهبی از آن استقبال می‌کنیم، برای کوچکتر شدن این سهم در سبد پرتفوی شرکت برنامه ریزی داریم به طوری که پیش بینی میکنیم تا سال ۱۴۰۷ این سهم بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از پرتفوی ما را تشکیل دهد، اما این به معنای کنار گذاشتن رشته درمان نیست بلکه ما درصدد افزایش خرده فروشی و توسعه سایر رشته‌های بیمه‌ای هستیم. این اتفاق زمانی میسر می‌شود که کل پرتفو و فروش ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان باشد. امسال افق دید بیمه دی توسط مصوبه هیأت مدیره ۲۶ هزار میلیارد تومان است که پیش بینی می‌کنیم به رقمی حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مهندس موهبتی تصریح کرد: بیمه دی برای با در نظر گرفتن سهم بزرگ بیمه‌های درمان از سبد پرتفوی خود، برای کاهش ریسک‌های مرتبط، توسعه سایر رشته‌های بیمه‌ای را در دستور کار قرار داده است به طوری انتظار داریم در رشته بیمه‌های زندگی نسبت به سال‌های گذشته افزایش چندبرابری در فروش داشته باشیم، همچنین در سایر رشته‌ها مانند آتش سوزی، اتومبیل، مسئولیت و مهندسی نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که در بازه زمانی تعیین شده باید محقق شود و شاهد تنوع محصول در پرتفوی شرکت باشیم.

مدیرعامل بیمه دی همچنین اظهار کرد: با توجه به سهم رشته درمان از پرتفوی بیمه دی، در حوزه سلامت، برنامه‌هایی را در نظر گرفته ایم تا ریسک قرارداد‌ها را کاهش دهیم؛ و به همین منظور کانال‌های ارتباطی برای مشتریان ایجاد شد تا علاوه بر اطلاع رسانی تعهدات قراردادها، راهکار‌های حفظ سلامت و ارتقای ریزفاکتور‌های سلامت را به ایشان آموزش دهیم. استقرار نظام سلامت الکترونیک می‌تواند بین ۲۰ الی ۳۰ درصد هزینه‌های این حوزه را کاهش دهد.

موهبتی با اشاره به نقش تحول دیجیتال در بیمه دی اظهار کرد: امروزه حرکت در حوزه خدمات بدون بهره گیری از بستر دیجیتال میسر نیست. در حال حاضر بیمه دی عمده محصولات پر فروش خود را به صورت برخط نیز عرضه می‌نماید. همچنین فرآیند‌های بیمه گری در حوزه ارزیابی الکترونیکی اسناد، آزمایشگاه‌ها و… نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته است.
مدیرعامل بیمه دی درخصوص قرارداد همکاری فرهنگی-تبلیغاتی این شرکت با صدا و سیما بیان کرد: همکاری بیمه دی با سازمان صدا و سیما فرصتی مغتنم برای کل صنعت بیمه است چرا که می‌تواند نقش مهم و موثری در فرهنگسازی بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن ایجاد نماید. ضریب نفوذ بیمه در کشور ما ۱٫۸ است که بدون مشارکت حوزه رسانه، ترویج فرهنگ بیمه و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه ملی میسر نیست.

وی همچنین هدف از برگزاری این نشست را گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر و مقام شامخ خبرنگار دانست و افزود: خبرنگاری یعنی تأثیر قدرت قلم و بیان، مهمترین شاخصه یک خبرنگار استقلال و عدم وابستگی است. خبرنگاری اقتضائاتی از جمله حق طلبی، شفافیت، جسارت، رعایت اخلاق مداری، ریسک پذیری و خطر پذیری دارد. حوزه خبر و خبرنگاری می‌تواند جامعه را متحول نماید. سازمان‌ها نیازمند نقد سازنده هستند. جامعه امروز نیازمند فضای توام با اعتماد، مسالمت، رفاقت و گفتگو است که امید داریم این فضا به قلم توانمند عزیزان فعال در حوزه رسانه و خبر محقق شود.

در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به صورت کشوری در شعب بیمه دی نیز برگزار شد، بیش از ۱۰۰ تن از اصحاب رسانه به صورت حضوری در ستاد مرکزی بیمه دی و بیش از ۳۰۰ خبرنگار نیز در شعب بیمه دی به صورت برخط حضور داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.