بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
بازار جذاب جوان‌ترین پلیمر صنعتی در کشور/ در پتروشیمی ارغوان گستر ایلام مشکل خوراک نداریم
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام گفت: اگر ظرف یکی، دو ماه آینده به ظرفیت برسیم PP به عنوان اولین پلی پروپپلن خلیج فارس در سرویس قرار می‌گیرد. این پلیمر بازار جذاب و حاشیه سود خوبی دارد.
کد خبر : ۲۸۴۱۰۵
نویسنده :
مینا علیزاده

وحید نام نیک، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: یکسری موضوعات کلی وجود دارد که همه پتروشیمی‌ها مبتلا به آن هستند. همه پتروشیمی‌ها مشکل نقدینگی و تامین مالی، مباحث مالی، وزارت صمت، واردات، ثبت سفارش و... را دارند. به خصوص شرکت‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی حضور ندارند، این مشکلات برای آن‌ها سخت‌تر است. 

وی افزود: تغییرات هفتگی مقررات ارزی، وارداتی و ... به طور مرتب به ما فشار‌های متعدددی وارد می‌کند. مباحث منابع انسانی، اشتغال، پروژه ها، اخراج نیرو‌های پروژه توسط پیمانکاران مشکلات مشترکی است که همه دارند.

نام نیک بیان کرد: ما در پتروشیمی ارغوان گستر ایلام مشکلی روی خوراک نداریم. زیرا پروژه ما تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ایلام است، خوراک موردنیاز را تا حد زیادی از پتروشیمی ایلام دریافت می‌کنیم. امیدوار هستیم که پروژه ما در چندماه آینده به بهره برداری برسد و بتوانیم ارزش افزوده خوبی برای تکمیل زنجیره ارزش در الفین ایلام و آورده خوبی برای سهامداران پترول و هلدینگ خلیج فارس داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام ادامه داد: PP به عنوان جوان‌ترین پلیمر صنعتی که در کشور ما تولید می‌شود، محبوب‌ترین پلیمر صنعتی مطرح است. تنها پلیمر تولیدی در کشور است که کمبود آن در کشور وجود دارد و واردات آن انجام می‌شود. PP در کشور ممنوعیت صادرات دارد. کمبود آن در کشور به شدت احساس می‌شود. ۴۰۰ هزار تن کمبود تولید PP را داریم. امیدوار هستیم با راه اندازی ارغوان گستر ایلام بخشی از این کمبود مرتفع شود. پیش بینی ما این است، ما می‌توانیم با تولید PP ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن را به ۱۸۰ هزار تن برسانیم.

امیدوار هستیم با آوردن C۳+ و C۲+ از عسلویه و گچساران این کمبود را رفع کنیم. اگر ظرف یکی، دو ماه آینده به ظرفیت برسیم PP به عنوان اولین پلی پروپپلن خلیج فارس در سرویس قرار می‌گیرد. این پلیمر بازار جذاب و حاشیه سود خوبی دارد. PP از نظر حاشیه سود از سایر پلیمر‌ها شرایط بهتری دارد و تقاضای آن در بازار بالاست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.