بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
رونمایی از اکو سیستم بانکداری باز بانک توسعه صادرات ایران
در دومین روز از "نخستین رویداد نمایشگاهی در دولت چهاردهم" سامانه «اگزیم بوم»، پنل مدیریتی بانکداری باز بانک توسعه صادرات ایران با حضور دکتر افشین خانی مدیرعامل این بانک در غرفه بانک توسعه صادرات ایران رونمایی شد.
کد خبر : ۲۸۴۱۲۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، این سامانه با هدف تسریع و ارتقا خدمت رسانی به مشتریان، با همت کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران و شرکت مدیریت و توسعه فناوری اطلاعات آرمان، طراحی و راه‌اندازی شده است.

شرکت مدیریت و توسعه و فناوری اطلاعات آرمان به عنوان بازوی فناوری بانک توسعه صادرات ایران، طراحی سامانه اگزیم بوم را با هدف یکپارچه سازی سامانه‌های بانکی، شامل پرداخت، بازار سرمایه، صرافی و … را در سال ۱۴۰۳ به پایان رساند تا مشتریان در محیطی امن خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

امنیت پیشرفته از مهمترین ویژگی‌های”اگزیم بوم” است؛ این سامانه در راستای ارتقای امنیت، امضای دیجیتال و اعتبارسنجی امضاها، استفاده از توکن برای فراخوانی سرویس‌ها، رمزگذاری و رمزگشایی درخواست‌ها و پاسخ‌ها، تولید توکن با شناسه شرکت و رمز ایستا جهت تضمین امنیت تراکنش‌ها طراحی شده است.

معماری پیشرفته و به روز اگزیم بوم، خدماتی شامل میکروسرویس محدودیت‌های تراکنش (Limit Service)، مدیریت رجیستری سرویس‌ها و Discovery با استفاده از Eureka و مدیریت لاگ را ارایه می‌دهد.

این سامانه از توانایی پیاده سازی، تجمیع و یکپارچه سازی Documentation با Swagger و مدیریت سرویس‌ها و Endpoint‌ها بهره‌مند است که به بانکداری باز امکان می‌دهد تا خدمات خود را با انعطاف پذیری و کارایی بالا ارائه داده و تجربه کاربری بهتری فراهم کند.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) با ارائه خدمات نوین تامین سرمایه تمدن از ۱۹ تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از روز گذشته آغاز به کار کرد و شرکت تامین سرمایه تمدن در سالن ۷ میزبان کارشناسان و علاقمندان به حوزه مالی، بورس و سرمایه گذاری و عموم مردم می‌باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.