بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
مدیر سکوی تامین مالی جمعی اینوستوران گفت:

اینوستوران؛ روش تامین مالی جدید در بازار سرمایه

اینوستوران؛ روش تامین مالی جدید در بازار سرمایه
مدیر سکوی تامین مالی جمعی اینوستوران گفت: سکوی اینوستوران یک تامین مالی جمعی است. این موضوع در ایران موضوع جدیدی است. یک روش تامین مالی جدید و نوین در بازار سرمایه محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۸۴۱۴۸
نویسنده :
مینا علیزاده

محمدمهدی سالاری، مدیر سکوی تامین مالی جمعی اینوستوران در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص اینوستوران اظهار کرد: سکوی اینوستوران یک تامین مالی جمعی است. این موضوع در ایران موضوع جدیدی است. یک روش تامین مالی جدید و نوین در بازار سرمایه محسوب می‌شود. این سکو متعلق به گروه مالی پاسارگاد است. به طور رسمی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردیم. در حال حاضر تامین مالی ۱۲ کسب و کار را با مبلغ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان انجام دادیم. روی پروژه‌های مختلف که نیاز به سرمایه در گردش دارند از طریق سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی سرمایه گذاری خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: باتوجه به ارتباطاتی که از سمت گروه مالی پاسارگاد داریم سعی می‌کنیم تامین مالی کسب و کار‌ها را زودتر انجام دهیم. از آن طرف فرصت‌ها را برای افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در تولید و اقتصاد مولد هستند، شناسایی و با ارزیابی پروژه‌ها در نهایت امکان سرمایه گذاری را مهیا می‌کنیم.

وی در این باره ادامه داد: اقبال از بازار سرمایه کمتر شده است. افراد ترجیح می‌دهند که سرمایه گذاری‌ها را به بازار‌های موازی یا بانک‌ها ببرند. ما در تامین مالی جمعی که انجام می‌دهیم فرصت‌هایی را شناسایی می‌کنیم که تا حد امکان کم ریسک هستند. ما سعی می‌کنیم از تضامین و وثایق مختلف استفاده کنیم. بسیاری از پروژه‌هایی که داریم تعهد پرداخت و ضمانتنامه بانکی دارند. از آن سو با توجه به حساسیت گروه مالی پاسارگاد روی پروژه ها، سعی می‌کنیم پروژه‌ها را بررسی و اعتبارسنجی کنیم. فرصت ایجاد شده برای سرمایه گذاران را تا حد امکان کم ریسک می‌کنیم. معافیت مالیاتی این طرح، مزیت این سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند با سرمایه گذاری روی پروژه‌ها از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. از آن سمت اصل سرمایه توسط بانک یا نهاد‌های مالی تضمین می‌شود و خیال سرمایه گذاران آسوده است. اگر احتمالا طرح‌ها به نکول برسد، سرمایه آن‌ها بر می‌گردد. 

سالاری افزود: نرخی که در تامین مالی جمعی است، بسیار کمتر از تسهیلات بانکی است. مزیت دیگر ما برای سرمایه پذیران قرار می‌دهیم تنوع وثایق است. دیگر اینکه سرمایه پذیران می‌توانند در بازه زمانی کوتاه تری سرمایه را بگیرند.

مدیر سکوی تامین مالی جمعی اینوستوران گفت: اینوستوران برای سرمایه گذاران جذابیت‌هایی دارد و نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است. در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در کرادفاندینگ انجام شده و تقریبا ۵۰ درصد سرمایه گذاری سال گذشته بوده است.

وی درباره هدف از حضور در نمایشگاه سال جاری بیان کرد: هدف اصلی ما این بود که بازار جدید به نام تامین مالی جمعی ایجاد شده است. تا سال گذشته این بازار ناشناخته بوده است. اینک زمان شکوفایی است. سرمایه پذیران زیاد و سرمایه گذاران علاقمند شدند. هدف ما شناساندن این بازار به سرمایه پذیران و سرمایه گذاران است. از طرفی اعتماد عموم باید ایجاد شود. اتفاقات موجود در بازار سرمایه باعث شده که اقبال کم شود و افراد تمایل به این بازار‌ها نداشته باشند. ما می‌خواهیم با آشنا کردن این بازار‌ها و معرفی روش تامین مالی جدید و اعتبار آن، افراد اعتماد کنند. برای شروع نیز نمایشگاه مکان خوبی است و از طریق نمایشگاه این موضو ع را به مردم اطلاع خواهیم داد و با پشتوانه‌ای که از گروه مالی پاسارگاد داریم و با حمایت بانک پاسارگاد سرمایه گذاران سرمایه گذاری امنی داشته باشند و سرمایه پذیران در بازه کوتاه بتوانند سرمایه لازم را دریافت و در کشور تولید انجام دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.