بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
اضافه شدن دو شاخص ریسک و مسئولیت اجتماعی به همایش IMI ۱۰۰/ روند حضور شرکت‌های دانش بنیان متوقف نمی‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: امیدواریم از یک شاخص که شاخص فروش در سال اول بوده و این رویداد رشد یافته و به ۳۳ شاخص دست یافتیم، در سال‌های آینده نیز شاخص‌های به روز دنیا را به این رتبه بندی اضافه کنیم. امیدوار هستیم که دو شاخص ریسک و مسئولیت اجتماعی در دوره‌های بعدی به این مجموعه اضافه شود.
کد خبر : ۲۸۴۱۶۶
نویسنده :
مینا علیزاده

مسعود لطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص همایش ۱۰۰ شرکت برتر اظهار کرد: همایش IMI ۱۰۰ یا صد شرکت برتر در ۲۶ دوره است که در سازمان مدیریت صنعتی آغاز شده و به دنبال این است که با دسته بندی و جمع آوری اطلاعات تطبیق شده، اطلاعات مورد تایید سازمان‌های رسمی کشور را در نمایی از اقتصاد کشور به فعالان اقتصادی نشان دهد.

وی افزود: برای بیست و هفتمین دوره‌ای که در بهمن ماه برگزار خواهد شد، به دنبال این هستیم تا اطلاعات تعداد بیشتری از شرکت‌ها را در این فرایند جمع آوری کنیم تا داده‌های تولیدشده، داده‌های دقیق تری باشد. البته این روند را هرساله دنبال کردیم و روند نیز در سنوات گذشته رو به رشد بوده است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این باره ادامه داد: امیدواریم از یک شاخص که شاخص فروش در سال اول بوده و این رویداد رشد یافته و به ۳۳ شاخص دست یافتیم، در سال‌های آینده نیز شاخص‌های به روز دنیا را به این رتبه بندی اضافه کنیم. امیدوار هستیم که دو شاخص ریسک و مسئولیت اجتماعی در دوره‌های بعدی به این مجموعه اضافه شود. ضمن اینکه باید درخواست‌های ذینفعان که عمدتا فعالان اقتصادی و تصمیم گیران هستند، را داشته باشیم تا با نگاه آن‌ها این رتبه بندی را توسعه دهیم.

لطفی با اشاره به شرکت‌های حاضر در این همایش بیان کرد: همایش IMI ۱۰۰ اساسا براساس شرکت‌های بزرگ با مقیاس فروش برگزار می‌شود و حداقل شرکت‌ها در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان فروش را محقق کرده باشند تا بتوانیم داده‌ها را بگیریم. بعد از این ورودی، شرکت‌ها وارد رویداد شده و دسته بندی‌های بعدی صورت می‌گیرد و در انتها شرکت‌ها مشخص می‌شوند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان در همایش IMI ۱۰۰ توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان که به عنوان شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شوند، با روند فروش خوبی همراه بودند. سال گذشته ۲۵ درصد از شرکت‌هایی که در این همایش حضور داشتند، شرکت‌های دانش بنیان بودند. این روند رو به رشد بوده و متوقف نخواهد شد. اما نتایج دوره بیست و هفتم این همایش را در پایان بررسی‌ها به جامعه و ذینفعان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.