بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کتاب
مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری MHS گفت: به دلیل اینکه در فضای سرمایه کشور نقض‌هایی وجود دارد، افراد سرمایه زیادی دارند که به صورت درست هدایت نمی‌شود. ما در موضوع مدیریت ثروت و ثروت سازی مشکل داریم.
کد خبر : ۲۸۴۱۸۲
نویسنده :
مینا علیزاده

محمدحسین سلیمانی، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری MHS در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص میزان بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بیان کرد: بازدید از نمایشگاه به دلیل اینکه سازمان بورس حضور نداشت و بازار سرمایه کمی در این مدت دچار چالش شده کمی ضعیف بود. اما آن چه که ما در هلدینگ سرمایه گذاری MHS مشاهده کردیم یک غرفه بسیار شلوغ بود. به دلیل اینکه در فضای سرمایه کشور نقض‌هایی وجود دارد، افراد سرمایه زیادی دارند که به صورت درست هدایت نمی‌شود. ما در موضوع مدیریت ثروت و ثروت سازی مشکل داریم. به همین دلیل مردم ازغرفه ما بازدید خوبی داشتند. ما توانستیم با مردم و فعالان بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم و در مسیر ثروت سواد مالی مشاوره‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در فضای کشور از جهت سواد مالی مسائل زیادی وجود دارد. ما پول داریم، اما نمی‌دانیم که چطور آن را رشد دهیم. کتاب "بینگو" همان نقطه اولیه مسیر ثروت است. با روش‌های علمی و زبان ساده به ما یاد می‌دهد که ثروت را چطور از صفر رشد دهیم و این ضعفی است که ما در کشور با آن روبرو هستیم. بینگو در آمریکای لاتین لحظه کشف موفقیت و مسیر ثروت است. هر آنچه که در زندگی از مسیر ثروت در حوزه سواد مالی، بازار سرمایه و کسب و کار آموختم به ساده‌ترین زبان ممکن در کتاب بینگو بیان کردم. امیدوارم هموطنان با این کتاب بتوانند سواد مالی خود را ارتقا دهند و به ثروت برسند.

کتاب

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری MHS با اشاره به رونمایی کتاب بینگو در نمایشگاه ادامه داد: اینکه چرا در نمایشگاه رونمایی شد، برای این است؛ کسی که دغدغه ثروت دارد در این نمایشگاه حضور می‌یابد. این فرصتی است برای کسانی که به دنبال مسیر‌های نوین برای ثروت سازی هستند. به همین دلیل در این نمایشگاه از این کتاب رونمایی شد.

سلیمانی توضیح داد: اگر کتاب‌های قبلی من "کشف ثروت" و "بازگشت به خود" را مطالعه کرده باشید، مشاهده می‌کنید که من زبان بسیار ساده‌ای در نوشتن دارم. به گونه‌ای که افراد بدون هیچ اطلاعی از بازار‌های مالی در کتاب کشف ثروت مسائل خوبی یاد گرفتند. همین طور کسانی که سال‌های زیاد دکترای اقتصاد داشتند از کتاب کشف ثروت نکات فوق العاده‌ای برداشت کردند تا بتوانند در مسیر سرمایه گذاری استفاده کنند. در کتاب بینگو من زبان ساده مطالب پیچیده‌ای را بیان کردم تا کسی که هیچ گونه اطلاعاتی ندارد، بتواند به اندازه سهم خود از این کتاب بیاموزد. برای افرادی که در بازار‌های مالی و حوزه ثروت سازی حرفه‌ای هستند در بخش‌هایی از کتاب نکاتی گفتم که به شدت در حوزه آینده پژوهی، مدیریت ریسک و ... به روز است. 

وی با اشاره به نقطه عطف کتاب بینگو بیان کرد: برای کسانی که در حوزه ثروت دغدغه دارند، در این کتاب تمام موارد در کنار هم به زبان ساده جمع شده است. در این کتاب برای مردم، مسیر‌هایی که نباید بروند گفته نشده، بلکه مسیر‌هایی که باید طی کنند آمده است. با مطالعه این کتاب تغییر مهمی در ذهنیت افراد اتفاق می‌افتد. مثل تمام کسانی که در زمینه مدیریت ثروت با آن‌ها کار کردیم. تجربه‌ای که داشتم را در این کتاب بیان کردم. مسائلی در این کتاب وجود دارد که مردم برای اولین بار می‌خوانند. اگر آن‌ها را گام به گام دنبال کنند اتفاقات فوق العاده‌ای از نظر سواد مالی و رشد ثروت برای آن‌ها رقم می‌خورد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برگزاری ششمین «جشنواره ملی بورس و رسانه»
به منظور توسعه همکاری بازار سرمایه با رسانه‌های کشور؛

برگزاری ششمین «جشنواره ملی بورس و رسانه»

ای کاش، حداقل یکی از کاندیداها از اقتصاد و بازار سرمایه بیشتر می‌دانست
سوژه هفته: بورس انگار فقط به درد بلوف‌های انتخاباتی می خورد و لا غیر؛

ای کاش، حداقل یکی از کاندیداها از اقتصاد و بازار سرمایه بیشتر می‌دانست

چهارشنبه‌های داغ: بانکداری اسلامی یا ... / چرا همیشه پای برخی خواص در میان است؟

"بانک ایران‌زمین"، نمونه‌ای از خروار مشکل در نظام بانکی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.