بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
برنامه اقتصادی وزرا نباید بازار سهام را به حاشیه بکشاند؛

ضرورت توجه به درخواست‌های مهم بازار سهام

ضرورت توجه به درخواست‌های مهم بازار سهام
وزرا باید نسبت به درخواست‌های مهم و تاثیرگذار بر بازار مطالبه‌گری داشته باشند و همچنین در عمل نیز پیگیری لازم را نسبت به این موضوع در دستور کار قرار دهند.
کد خبر : ۲۸۴۱۸۶
نویسنده :
زهرا منصور
به گزارش بورس‌نیوز، نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، گفت: تیم اقتصادی معرفی شده به مجلس که می‌توانند با تصمیمات خود بر روند بازار تأثرگذار باشند، معقول و منطقی بودند و کارنامه خوبی هم دارند.
 
وی با اعلام این‌که تیم اقتصادی پیشنهادی برای دولت چهاردهم از کارنامه قابل قبولی در حوزه اقتصاد برخوردارند، اعلام کرد: از میان این وزرا عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد، دارای سابقه حضور در بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سایر بخش‌های اقتصادی است، با توجه به سابقه فعالیت او در حوزه‌های مختلف اقتصاد می‌توان نسبت به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص بازار امیدوار بود، هرچند که برخی انتقادات نسبت به عملکرد او در زمان مدیریت بانک مرکزی و بحران سال ۹۹ وجود دارد.
 
خاندوزی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی اقتصاد از اطلاعات کافی نسبت به بازار برخوردار است، گفت: کلیت امر نشان از آن دارد که تیم اقتصادی منتحب، تیم مطلوبی برای حوزه اقتصادی کشور خواهند بود.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار تحت تاثیر عواملی مانند سیاست ارزی، نرخ سود بانکی، اقدامات مربوط به وزارت صمت و قیمت گذاری دستوری قرار دارد، بنابراین بهتر است وزرا برنامه‌های پیشنهادی و عملیاتی خود را برای رفع این مشکلات تهیه و به مجلس ارائه کنند.
 
خاندوزی بی اعتمادی را معضل فعلی بازار اعلام کرد و گفت: به کرات شاهد بودیم که بازار در مرحله ثبات قرار گرفته و شاهد جریان درست ورود نقدینگی به این بازار بودیم اما ایجاد برخی چالش‌های سیاسی مانع از ورود نقدینگی به این بازار شد، همچنین برخی از تصمیم‌گیری‌ها، فضا را به سمتی برد که جریان پول چندان تمایلی برای ورود به بازار ندارد.
 
وی با اعلام این‌که باید ۲ موضوع در دستور کار وزرای پیشنهادی قرار بگیرد، گفت: وزرا باید نسبت به درخواست‌های مهم و تاثیرگذار بر بازار مطالبه‌گری داشته باشند و همچنین در عمل نیز پیگیری لازم را نسبت به این موضوع در دستور کار قرار دهند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.