بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر : ۲۸۴۱۹۹
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه کمی افزایش یافت، زیرا پس از سقوط قیمتی که در آخر هفته رخ داد، برخی خریداران به دنبال خرید در مقاطع ارزان‌تر بودند. با این حال، احساس ریسک‌پذیری در بازار محدود بوده و معامله‌گران منتظر مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده در هفته جاری بودند.


داده‌های مربوط به جریان‌های سرمایه نشان داد که خرید‌های ارزان باعث شد تا معامله‌گران در طول هفته گذشته به محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو روی آورند، اگرچه تنها اتریوم شاهد ورود سرمایه‌های قابل‌توجهی در این روند بود.

نگرش نسبت به بازار‌های کریپتو همچنین تحت تأثیر گفت‌وگوی میان دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه، و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قرار گرفت. در این گفتگو که در انجام شد، هیچ اشاره‌ای به موضوع قوانین کریپتو نشد.


تا ساعت ۰۵:۵۳ به وقت گرینویچ، قیمت بیت‌کوین با ۱.۲% افزایش به ۵۹,۳۰۵.۳ دلار رسید

گفت‌وگوی ماسک و ترامپ بدون اشاره به کریپتو


این گفتگو میان ماسک و ترامپ برخی از فعالان بازار را ناامید کرد، زیرا امیدوار بودند که نامزد جمهوری‌خواه بار دیگر حمایت خود را از صنعت کریپتو تکرار کند.
اگرچه ترامپ در گذشته از صنعت کریپتو حمایت کرده است و حتی در ماه گذشته در کنفرانس بیت‌کوین سخنرانی کرد، اما او به ندرت در رویداد‌های اصلی و عمومی به کریپتو یا بیت‌کوین اشاره کرده است.
گفت‌وگوی او با ماسک نیز از این قاعده مستثنی نبود و پیش‌بینی‌ها در پلتفرم شرط‌بندی ارز‌های دیجیتال Polymarkets نشان داد که معامله‌گران انتظار داشتند تا به کریپتو اشاره‌ای شود. پس از این گفتگو، قیمت بیت‌کوین به‌طور موقت به ۵۸,۰۰۰ دلار کاهش یافت 


تقاضای محدود نهادی برای بیت‌کوین، بازگشت جریان‌های سرمایه به اتریوم

داده‌های منتشرشده توسط مدیر دارایی‌های دیجیتال Coinshares  در روز دوشنبه نشان داد که محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو، به‌ویژه آن‌هایی که در معرض اتریوم قرار دارند، در هفته گذشته شاهد جریان‌های قوی سرمایه بودند، زیرا سقوط شدید قیمت‌ها باعث شد تا خریداران به دنبال خرید‌های ارزان‌تر بروند.
محصولات اتریوم شاهد ورود بیش از ۱۵۵ میلیون دلار سرمایه بودند و خرید‌ها پس از راه‌اندازی ناامیدکننده. ETF‌های اتریوم در بازار‌های آمریکا در ماه گذشته افزایش یافت


بیت‌کوین شاهد ورودی حدود ۱۳ میلیون دلار سرمایه بود!


بازار‌های کریپتو همچنان از زیان‌های سنگینی که در هفته گذشته تجربه کردند، رنج می‌بردند، زمانی که کاهش اشتهای ریسک، قیمت‌ها را در سراسر بازار پایین آورد. بیت‌کوین تا ۴۹ هزار دلار سقوط کرده بود و اکنون در بازه ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار در نوسان بود، بازه‌ای که بیشتر این سال در آن قرار داشت.


پیشرفت آلت‌کوین‌ها، در انتظار داده‌های تورم


قیمت‌های گسترده‌تر ارز‌های دیجیتال در روز سه‌شنبه افزایش یافتند، که با رشد ملایم بیت‌کوین همگام بودند. اگرچه مانند بیت‌کوین، بیشتر آلت‌کوین‌ها نیز در محدوده مشخصی باقی ماندند
اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال معتبر جهان، ۰.۲ تا ۱.۶ درصد و همچنین ارز‌های SOL، XRP و ADA رشدی ۳.۸ درصدی را شاهد بوده اند. 


در میان میم‌کویین‌ها نیز، دوج‌کوین ۲.۹ درصد افزایش یافت.
در نهایت میتوان چنین اظهار داشت که بازار‌ها به طور کلی محتاطانه در انتظار داده‌های کلیدی شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده بودند که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود و انتظار می‌رود سرنخ‌های بیشتری درباره برنامه‌های فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره ارائه دهد
پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.