بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
تمرکز نویراتک بر بازار فناوری و سرمایه گذاری است/ عدم وجود سرمایه کافی از مشکلات اصلی صاحبان کسب و کار
مدیر کارگزار سرمایه گذاری نویراتک گفت: ما در کارگزاری نویراتک بر بازار فناوری و سرمایه گذاری تمرکز داریم. اصولا اکوسیستم نوآوری نوپاست و برای رشد و توسعه این اکوسیستم نهاد‌های واسط باعنوان کارگزاری مشغول فعالیت هستند.
کد خبر : ۲۸۴۲۳۳
نویسنده :
مینا علیزاده

سهیلا نجف پور، مدیر کارگزار سرمایه گذاری نویراتک در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص این کارگزاری اظهار کرد: ما در کارگزاری نویراتک بر بازار فناوری و سرمایه گذاری تمرکز داریم. اصولا اکوسیستم نوآوری نوپاست و برای رشد و توسعه این اکوسیستم نهاد‌های واسط باعنوان کارگزاری مشغول فعالیت هستند. اما متاسفانه جایگاه این نهاد‌ها برای اکوسیستم و بازیگران اصلی این صنعت هنوز مشخص نشده و جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

وی افزود: ما به عنوان کارگزار تخصصی در حوزه فناوری و سرمایه گذاری پل واسط بین سرمایه گذاران و شرکت‌های نوپا، دانش بنیان، SME‌ها و صنایع بزرگ هستیم. باتوجه به اینکه لازم است ارتباط خوبی بین صنایع و سرمایه گذاران ایجاد شود و یکی از مشکلات اصلی صاحبان کسب و کار عدم وجود سرمایه کافی برای توسعه کسب و کارشان است، ما به عنوان کارگزاری سرمایه گذاری در این حوزه نقش آفرینی می‌کنیم و سعی می‌کنیم این ارتباط را بین سرمایه گذاران و شرکت‌های متقاضی سرمایه برای توسعه کسب و کارشان برقرار کنیم. 

نجف پور درخصوص هدف از حضور در نمایشگاه صنعت مالی بیان کرد: نمایشگاه‌ها محل مناسبی برای ایجاد ارتباط، تعامل بین صنایع و نهاد‌های مختلف هستند. نمایشگاه صنعت مالی به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها در حوزه صنعت مالی محل مناسبی برای ارتباط و تعامل فعالان صنعت مالی، سرمایه گذاران، شرکت‌هایی که در حوزه فناوری‌های مالی فعالیت می‌کنند، شامل دانشجویان، تحلیلگران و پژوهشگران. در این نمایشگاه با عنوان مسابقه بین المللی فینتک‌ها شرکت کردیم که این مسابقه با مشارکت شرکت بانیان امید و کارگزاری نویراتک برگزار می‌شود. مسابقه بین المللی فینتک‌ها برای نخستین بار همزمان با نمایشگاه بین المللی صنعت مالی از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه برگزار می‌شود. در این مسابقه با هدف جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و دانش بنیان قرار است که شرکت‌ها طرح‌های خود را ثبت کنند. 

وی ادامه داد: این رویداد در دو مرحله برگزار شده است. در مرحله اول ۴۰ تیم شرکت و طرح‌های خود را ثبت کردند. ضمن داوری ۱۲ طرح برای مرحله دوم انتخاب شد. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری‌های مالی بوده شامل از بازار سرمایه، بانک، بیمه، بلاکچین و رمزارز‌ها بوده است. در روز ۲۲ مرداد، ۱۲ طرح این فرصت را دارند که طرح‌های خود را در مقابل سرمایه گذاران ارائه دهند و سه طرح برتر انتخاب می‌شوند. به این سه طرح برتر علاوه بر تندیس مسابقه، جایزه نقدی و غیرنقدی نیز داده می‌شود. 

مدیر  کارگزار سرمایه گذاری نویراتک گفت: ما در در کنار این مسابقه برای اولین بار در راستای شعار سال جهش تولید و مشارکت مردمی موضوع مسابقات مشارکت مردمی را گذاشتیم. به این صورت که مردم از سراسر کشور این امکان را دارند تا طرح‌هایی که منتخب شدند را بررسی و درباره آن‌ها نظر بدهند. به نوعی اعتبارسنجی طرح‌ها انجام می‌شود و سرمایه گذاران می‌توانند که سرمایه گذاری هدفمندتری روی طرح‌ها داشته باشند، زیرا مردم مصرف کننده این طرح‌ها در بازار هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.