بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق املاک و مستغلات بانک دی
در راستای اجرای برنامه تحول ابلاغی بانک مرکزی به بانک دی و نیز استراتژی‌های کلان گروه مالی و اقتصادی دی به منظور اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مولدسازی دارایی‌های آن بانک از طریق ارائه خدمات نوین مالی، گروه مالی و اقتصادی دی با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REITs) شد.
کد خبر : ۲۸۴۲۸۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، در راستای اجرای برنامه تحول ابلاغی بانک مرکزی به بانک دی و نیز استراتژی‌های کلان گروه مالی و اقتصادی دی به منظور اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مولدسازی دارایی‌های آن بانک از طریق ارائه خدمات نوین مالی، گروه مالی و اقتصادی دی با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REITs) شد.

با توجه به جذابیت بازار املاک و مستغلات، هدف از تاسیس این صندوق متنوع سازی سبد سرمایه گذاران و فعالین بازار سرمایه و افزایش سهم بخش املاک و مستغلات در سبد آن‌ها است. این صندوق برای سرمایه گذاران مزایایی همچون مصونیت دارایی در مقابل تورم، امکان سرمایه گذاری با سرمایه اندک در بازار املاک و مستغلات، نقدشوندگی بالا نسبت به بازار فیزیکی املاک و مستغلات و همچنین شفافیت معاملاتی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد.

لازم به ذکر است، این صندوق به صورت صندوق قابل معامله در بازار سرمایه (ETF) تاسیس خواهد شد. همچنین خالص ارزش دارایی‌ها در این صندوق‌ها که معادل ارزش روز املاک و مستغلات متعلق به صندوق است، بر اساس گزارش هیئت کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه  و در نتیجه قیمت واحد‌های صندوق به صورت مستمر به روزرسانی می‌گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.