بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
درآمد ماهانه نفت پاسارگاد ۲۲ درصد از میانگین پایین‌تر بود؛

سهم بازار صادراتی "شپاس" رو به تنزل قرار گرفت

سهم بازار صادراتی
شرکت نفت پاسارگاد در تیرماه سال جاری شاهد کاهش ۵۱ درصدی نسبت به ماه گذشته بود و همچنین عملکرد این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز تغییر چشمگیری را تجربه نکرده است.
کد خبر : ۲۸۴۴۷۸
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

شرکت نفت پاسارگاد در تیرماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات (قیر‌های عملکردی، قیر‌های نفوذی، MC، قیر‌های مظروف و قیر ویسکوزیته) به دست آورد برابر با مبلغ یک هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان بود. محصولاتی که “شپاس” از آن‌ها کسب درآمد کرد مربوط به حضورش در بازار‌های داخلی و صادراتی بود.

سهم بازار صادراتی

"شپاس" از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) تا انتهای تیرماه میزان درآمد تجمیعی که از فروش محصولات شناسایی کرد مبلغی نزدیک به ۶ همت بود. میزان سرمایه ثبت‌شده توسط “شپاس” تا پایان تیرماه ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام شد. میزان درآمدی که در تیرماه به دست آورد نسبت به میانگین درآمدی در ۳ ماه گذشته ۲۲ درصد کاهش داشت.

سهم بازار صادراتی

شرکت نفت پاسارگاد در تیرماه سال جاری شاهد کاهش ۵۱ درصدی نسبت به ماه گذشته بود و همچنین عملکرد این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز تغییر چشمگیری را تجربه نکرده است. عمده‌ترین میزان درآمدی که از سوی “شپاس” با کاهش مواجه بود متعلق به بازار صادراتی بود.


بیشتر بخوانید: " شپاس "بزرگ ترین تولید کننده قیر در خاورمیانه


میزان درآمد‌هایی که از سوی نفت پاسارگاد در بازار صادراتی شکل گرفت مبلغی برابر با ۶۸۷ میلیارد تومان بود و این مبلغ در مقایسه با خردادماه سال جاری ریزش ۶۶ درصدی را تجربه کرد.

پرفروش‌ترین محصول “شپاس” در چهارمین ماه سال جاری در اختیار قیر‌های نفوذی با ۴۳۲ میلیارد تومان در بازار صادراتی شکل گرفت که این مبلغ ۳۵ درصد از کل درآمد‌ها را دربرگرفته است. نرخ فروش این محصول ۱۶ میلیون و ۶۳۵ هزارتومان معامله شد که این نرخ نسبت به بازار داخلی ۱۰۸ درصد بالاتر بود.

سهم بازار صادراتی

شرکت نفت پاسارگاد در تیرماه سال جاری ۱۱۰ هزار و ۳۸۹ تن از محصولات خود را به فروش رساند که در این دوره با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بود. مقدار تولید شپاس در این دوره ۱۳۰ هزار و ۸۵۱ تن به ثبت رسید که بیشترین مقدار تولید در این ماه مربوط به قیر‌های نفوذی (صادراتی) ۴۹ هزار و ۳۹۵ تن بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.