بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
آریاساسول رهبر بی‌رقیب صادرات پلی‌اتیلن در منطقه؛

تداوم روند صعودی "آریا" با رشد ۶۴ درصدی درآمد

تداوم روند صعودی
شرکت پلیمر آریاساسول با رشد قابل‌توجه ۶۴ درصدی درآمد در مردادماه، به رقم ۳ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان دست یافت و موفق شد تا جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان پلی‌اتیلن در بازار جهانی تثبیت کند. این شرکت با استراتژی‌های موفق در توسعه بازار‌های بین‌المللی و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، همچنان بر قله فروش قرار دارد و به مسیر رو به رشد خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۲۸۴۶۸۳
نویسنده :
علی وکیلی مقدم


به گزارش بورس‌نیوز، شرکت پلیمر آریاساسول با ارزش بازاری بیش از ۱۰۳ همت و سرمایه ثبت‌شده یک هزار و ۳۷۵ میلیارد تومانی، در آخرین گزارش منتشره در سامانه کدال از تحقق درآمد ۳ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومانی خود در مردادماه خبر داده است.

تداوم روند صعودی

"آریا" در پنجمین ماه از سال مالی خود توانسته با رشد ۶۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، روند رو به رشد و عملکرد فوق‌العاده خود را حفظ کند و بر تداوم روند صعودی خود تأکید کرده است. 
گفتنی است درآمد تجمیعی این شرکت نیز با افزایش ۴ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومانی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، به مبلغ ۱۸ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان رسیده است.

تداوم روند صعودی

شرکت پتروشیمی آریاساسول به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده پلیمر در منطقه، بیشترین سهم را در تأمین نیاز صنعت و رفع نیاز‌های تجاری خود دارد. "آریا" به‌طور پیوسته بیش از ۵۰ درصد سبد محصولات خود را به بازار‌های جهانی صادر می‌کند و عمده محل درآمدی این شرکت از فروش محصولات آن در بازار‌های ترکیه، آسیای شرقی و اروپا حاصل می‌شود. در مردادماه نیز این شرکت با اختصاص ۵۸ درصد از کیک درآمدی خود به فروش صادراتی، موفق به کسب درآمد ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومانی شده است.

تداوم روند صعودی

در نمودار زیر علاوه بر نسبت درآمدی "آریا" به تفکیک محصولات آن پرداخته‌ایم. پلی‌اتیلن سبک صادراتی، پرفروش‌ترین و درآمدزاترین محصول صادراتی این شرکت محسوب می‌شود که شرکت پلیمر آریاساسول با فروش ۲۷ هزار و ۵۲۳ تنی از این محصول در بازار‌های خارجی، بیش از یک هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان کسب درآمد کرده است. 
پلی‌اتیلن متوسط و سنگین صادراتی نیز در جایگاه دوم پرفروش‌ترین محصول "آریا" جای گرفته و سهمی ۲۱ درصدی از کیک درآمدی آن را به خود اختصاص داده است.

تداوم روند صعودی

در بازار داخلی نیز پلی‌اتیلن متوسط و سنگین با فروش ۱۹ هزار و ۱۵۰ تنی، نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان کسب درآمد کرده است و سومین محصول پرفروش آن در مردادماه به شمار می‌رود.

صعود بی‌پایان "آریا" در بازار جهانی پلیمر

همان‌طور که در ابتدا نیز ذکر شد، شرکت پلیمر آریاساسول با داشتن سهم عمده‌ای در تأمین اتیلن و پلی‌اتیلن در بازار جهانی، نقشی حیاتی را در منطقه ایفا می‌کند. 
فروش صادراتی "آریا" در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز رشدی ۹۹ درصدی را رقم زده است و همچنان بر قله فروش قرار دارد. این دستاورد نشان‌دهنده استراتژی موفق شرکت در توسعه بازار‌های بین‌المللی و افزایش سهم خود از تجارت جهانی است. 
همچنین، نوآوری‌های مستمر در تولید و بهبود کیفیت محصولات، همراه با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به "آریا" این امکان را داده تا جایگاه خود را در بازار‌های رقابتی حفظ کرده و حتی تقویت نماید.

تداوم روند صعودی

مقدار تولید و فروش "آریا" در پنجمین ماه سال مالی جاری آن نیز به قرار زیر می‌باشد که حاکی از فروش بیش از ۱۰۷ هزار تنی محصولات آن در بازار‌های داخلی و خارجی دارد.

تداوم روند صعودی

با توجه به روند صعودی عملکرد مالی و توسعه زیرساخت‌های تولیدی، شرکت پلیمر آریاساسول به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی در صنعت پتروشیمی منطقه و جهان شناخته شده و به مسیر رو به رشد خود ادامه می‌دهد؛ به‌طوری‌که "آریا" با توانایی تولید سالانه ۲ میلیون تن انواع پلی‌اتیلن و همچنین اتیلن از سودآورترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلیمر ایران و بازار جهانی شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.