بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
تسهیلات اعطایی بیشترین سهم از درآمدهای عملیاتی بانک خاورمیانه؛

درآمد ماهانه "وخاور" ۶ درصد بالاتر از میانگین بود

درآمد ماهانه
بانک خاورمیانه میزان درآمدی که از محل تسهیلات اعطایی شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۸۴۷۲۸
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

بانک خاورمیانه در گزارش عملکرد منتهی به مردادماه سال جاری میزان درآمدی که این بانک از محل تسهیلات اعطایی به دست آورد مبلغی برابر با یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) تاکنون نیز مجموع درآمد‌های تجمیعی وخاور به مبلغ ۵ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان رسیده است.

میزان سرمایه ثبتی "وخاور" تا پایان مردادماه ۵ همت بوده است و همچنین میزان درآمدی که این بانک در مردادماه شناسایی کرد ۶ درصد بالاتر از میانگین ۴ ماه گذشته بود. بانک خاورمیانه در مردادماه موفق به ثبت تراز مثبت ۳۹ درصد شد.

درآمد ماهانه

بانک خاورمیانه میزان درآمدی که از محل تسهیلات اعطایی شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی را تجربه کرد و همچنین میزان درآمد‌های تجمیعی این بانک در ۵ ماه نخست سال جاری رشد ۶۲ درصدی را در مقایسه با سال گذشته به همراه داشت. بیشترین میزان درآمدی که "وخاور" در بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد مربوط به بخش «مرابحه» با ۹۰۵ میلیارد تومان بود.

بانک خاورمیانه میزان درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده خود را در این دوره مبلغی برابر با یک هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند. این مبلغ شامل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد بود. بیشترین سهم را در این بین تسهیلات اعطایی با ۶۶ درصد دربرگرفته است. این مبلغ حاصل‌شده در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد ۸۷ درصدی بود.

درآمد ماهانه

بیشترین میزان درآمدی که بانک خاورمیانه در مردادماه از محل تسهیلات اعطایی شناسایی کرد مربوط به بخش مرابحه با ۹۰۵ میلیارد تومان بود و پس از آن خرید دین نیز با ۱۶۳ میلیارد تومان در جایگاه بعدی ایستاد.

"وخاور" در مردادماه سال جاری میزان پرداختی که جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داشت مبلغی برابر با ۸۵۲ میلیارد تومان بود. این مبلغ در مقایسه با ماه گذشته تغییر چشمگیری را به همراه نداشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.