بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
مرابحه و تسهیلات ارزی، پرچمداران تسهیلات اعطایی بانک پارسیان؛

درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی "وپارس" در حال جان گرفتن

درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی
تسهیلات اعطایی طی دوره بانک پارسیان برابر با ۲۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به تسهیلات وصولی ۹ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان بیشتر بود.
کد خبر : ۲۸۴۷۴۵
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

بانک پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در مردادماه سال ۱۴۰۳ از خود بر جای گذاشت مربوط به تسهیلات اعطایی بود، این مبلغ شناسایی‌شده برابر با ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بود، همچنین "وپارس" از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه مجموع این درآمد به‌دست‌آمده از بخش تسهیلات اعطایی بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان بود.

بانک پارسیان در آخرین فعالیت ماهانه‌ای که در مردادماه به ثبت رساند، میزان سود پرداختی جهت سرمایه‌گذاری‌ها برابر با ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی

بانک پارسیان، میزان تسهیلات وصولی که در پایان مردادماه اعلام کرد بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بود، همچنین "وپارس" از ابتدای سال مالی تاکنون میزان سرمایه به ثبت رسیده این بانک ۱۵ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رسید.


بیشتر بخوانید: اعطای بیش از ۸ همت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک پارسیان

 


میزان درآمد تسهیلات اعطایی "وپارس"

میزان درآمد ماهانه‌ای که بانک پارسیان در مردادماه سال ۱۴۰۳ از خود بر جای گذاشت نسبت به ماه گذشته با رشد ۲۰۵ میلیارد تومانی (۹ درصد) همراه بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که درآمدزایی یک هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی را به همراه داشت، افزایش ۵۷ درصدی را تجربه کرد.

بانک پارسیان میزان درآمدی که از بخش تسهیلات اعطایی در ۵ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی به ثبت رساند در مقایسه با سال گذشته ۷۱ درصد (۴ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان) افزایش پیدا کرد.

درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی

بیشترین درآمدزایی که بانک پارسیان در مردادماه سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی مربوط به بخش مرابحه و تسهیلات ارزی بود، میزان درآمدی که "وپارس" از این ۲ بخش به دست آورد به ترتیب برابر با مبالغ یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان (مرابحه) و ۳۸۶ میلیارد تومان (تسهیلات ارزی) بود.

بانک پارسیان میزان درآمد محقق‌شده خود را در مردادماه ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد، پس از تسهیلات اعطایی که بیشترین درآمدزایی را به خود اختصاص داد، درآمد حاصل از کارمزد با ۷۴۸ میلیارد تومان بیشترین میزان درآمد عملیاتی محقق‌شده را در اختیار داشت.

بانک پارسیان در مردادماه با افزایش درآمد‌های محقق‌شده همراه بود، به‌گونه‌ای که این رشد درآمد عملیاتی در مردادماه برابر با ۴۵ میلیارد تومان به ثبت رسید و همچنین گفتنی است که تسهیلات اعطایی طی دوره بانک پارسیان برابر با ۲۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به تسهیلات وصولی ۹ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان بیشتر بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.