بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
بیشترین سهم سرمایه‌گذاریمربوط به شرکت‌های خارج از بورس بود؛

درآمد ۵۱۶ میلیارد تومانی پترول از محل سود سهام

درآمد ۵۱۶ میلیارد تومانی پترول از محل سود سهام
بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «صنایع پتروشیمی کرمانشاه» با ۳ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان بود .
کد خبر : ۲۸۴۹۴۰
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۳ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با مبلغ ۷ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان به ثبت رساند، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پترول" حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که در بازار سرمایه و خارج از بازار حضور دارند.

مجموع بهای تمام‌شده‌ای که پترول در مردادماه سال جاری جهت سرمایه‌گذاری اعلام کرد، در مقایسه با ماه گذشته ۴ درصد رشد سرمایه‌گذاری را به همراه داشت، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری که "پترول" انجام داد مربوط به شرکت‌های حاضر در خارج از بازار سرمایه است و بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذاری برابر با ۴ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان است. همچنین لازم به ذکر است که تا پایان مردادماه میزان سرمایه‌گذاری "پترول" در پرتفوی بورسی برابر با ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان بوده است.

درآمد ۵۱۶ میلیارد تومانی پترول از محل سود سهام+بورس نیوز

در رابطه با صورت وضعیت پرتفوی بورسی پترول لازم به ذکر است که بخش «محصولات شیمیایی» بیشترین سهم سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد و این مبلغ سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان به ثبت رسید و می‌توان گفت که تمام تمرکز سرمایه‌گذاری پترول در بازار سرمایه معطوف به این حوزه است. 

ارزش بازار پرتفوی بورسی "پترول" در مردادماه به ۱۵ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان رسید، "پترول” با سرمایه ثبت‌شده ۱۰ هزار میلیارد تومانی طی عملکرد ۵ ماهه، طی سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۵۱۶ میلیارد تومان کسب کرد. 

بیشترین میزان بهای تمام‌شده "پترول" در مردادماه معلق به بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که در خارج از بازار سرمایه فعال هستند، همان‌طور که گفته شد مجموع بهای تمام‌شده در این بخش برابر با ۴ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به ماه گذشته رشد نزدیک به ۷ درصدی را تجربه کرد و عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری نیز در حوزه مواد و محصولات شیمیایی عنوان شده است.

درآمد ۵۱۶ میلیارد تومانی پترول از محل سود سهام+بورس نیوز

سرمایه گذاری توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس طی عملکرد ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۵ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان شناسایی کرد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۴۴۷ درصدی را به همراه داشت.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «صنایع پتروشیمی کرمانشاه» با ۳ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان بود و شرکت «پتروشیمی جم» نیز پس از صنایع پتروشیمی کرمانشاه قرار داشت، میزان ارزش بازار این پتروشیمی برابر با ۳ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان به ثبت رسید.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.