بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزار‌های مالی؛

معامله در بورس کالا، ایمن‌ترین شیوه سرمایه گذاری طلا

معامله در بورس کالا، ایمن‌ترین شیوه سرمایه گذاری طلا
سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزار‌های مالی در درجه اول شفافیت مالی دارد، مسائل مالیاتی آن حل شده و نسبت به معاملات فیزیکی بسیار ایمن‌تر است. زمانی که فردی در بورس سهام واحد‌های تولیدی را خریداری می‌کند، در اصل به تولید در کشور یاری می‌رساند؛ بنابراین تقویت معاملات بورسی می‌تواند بهترین شیوه سرمایه گذاری باشد.
کد خبر : ۲۸۵۶۵۴
نویسنده :
زهرا منصور

محمد کشتی آرای، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، در گفتگو با بورس‌نیوز اظهار داشت: اگر جامعه را به دو دسته تقسیم کنیم، دسته اول جامعه سنتی هستند که با توجه به میزان تحصیلات، عقاید و فرهنگی که دارند اصولا در فضای مدرن عملیات مالی انجام نمی‌دهند؛ این افراد ترجیح می‌دهند در فضای فیزیکی داد و ستد کرده و طلا را به شکل سنتی و با همان صورتی که از گذشته با آن آشنا بوده اند معامله کنند.

وی افزود: سمت مقابل این شکل از معامله، جنبه سرمایه گذاری از طریق ابزار‌های مالی جدید همچون بورس کالا و صندوق‌های سرمایه گذاری دارد که به دلایل متعدد از مزایای بیشتری برخوردار است. بسیاری از افرادی که از لحاظ فرهنگی و سواد اقتصادی در این شرایط قرار دارند، معاملات و سرمایه گذاری خود را از طریق بورس یا صندوق‌های سرمایه گذاری انجام می‌دهند.

کشتی آرای اشاره کرد: در باور اجتماعی ما با توجه به تحولات بورس در چند سال گذشته و شکل گیری اتفاقات منفی در این بازار، مردم نسبت به این نوع معاملات بدبین هستند و این بدبینی را باید به وسیله صندوق‌های سرمایه گذاری و معاملات بورسی برطرف ساخت.

وی مطرح کرد: در حال حاضر ایمن‌ترین و بهترین راه برای افرادی که امکان خرید طلا به صورت فیزیکی و اطمینان لازم را در فضای فیزیکی برای داد و ستد ندارند، ایجاد اطمینان، فراهم کردن زمینه و ارائه اطلاعات برای این افراد است تا معاملات خود را در بازار سرمایه انجام دهند و از این وسیله به اهداف خود دست یابند.

کشتی آرای درخصوص مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزار‌های مالی گفت: این نوع سرمایه گذاری‌ها در درجه اول شفافیت مالی دارد، مسائل مالیاتی آن حل شده و نسبت به معاملات فیزیکی بسیار ایمن‌تر است و افراد می‌توانند به صورت سپرده اوراق آن میزان طلایی که سرمایه گذاری کرده و می‌خرند را دریافت کنند که نگهداری اوراق طبیعتا از نظر امنیتی نسبت به نگهداری طلا به صورت فیزیکی بسیار ساده‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فردی در بورس، سهام واحد‌های تولیدی را خریداری می‌کند، در اصل به تولید در کشور یاری می‌رساند؛ صندوق‌های سرمایه گذاری طلا نوعی سرمایه گذاری است که ممکن است در طول زمان به طور مرتب تبدیل به نقدینگی شود و این نقدینگی از چرخه مالی کشور مجددا خارج می‌شود؛ بنابراین تقویت معاملات بورسی می‌تواند بهترین شیوه سرمایه گذاری باشد.

کشتی آرای یادآور شد: صندوق‌های طلا می‌توانند به واحد‌های تولید با شرایط سهل و آسان طلا واگذار کنند و با واگذاری طلا به واحد‌های تولیدی طلا می‌توانند با آن‌ها شریک شده و در ازای وثیقه با یک کارمزد بسیار پایین طلا را واگذار کنند تا واحد‌های تولیدی بتوانند تولید مصنوعات طلا داشته باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران در انتظار هفته منفی؟
پیش‌بینی روند معاملات بازار سرمایه در هفته جاری؛

سهامداران در انتظار هفته منفی؟

بهترین تصمیم برای سرمایه گذاران در زمان مواجهه با ریسک سیستماتیک
در شرایط فعلی بازار سرمایه چه اقدامی منطقی‌تر است؟

بهترین تصمیم برای سرمایه گذاران در زمان مواجهه با ریسک سیستماتیک

ایفای نقش مؤثر بانک مرکزی بر بازار سرمایه
کلیت بازار از کاهش نرخ بهره نفع خواهد برد؛

ایفای نقش مؤثر بانک مرکزی بر بازار سرمایه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.