بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
مجید هدایت مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر:

تکالیف مهم مدیرعامل جدید "وغدیر" برای معاونین و مدیران ۷ هلدینگ

تکالیف مهم مدیرعامل جدید
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر، تکالیف مهمی برای معاونین و مدیران 7 هلدینگ‌ و با هدف توسعه پایدار "وغدیر" اعلام کرد.
کد خبر : ۲۸۶۲۷۶

به گزارش بورس نیوز به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، مجید هدایت مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در نخستین نشست با معاونین گروه و مدیران عامل هلدینگ‌ها با اشاره به به برنامه‌های راهبردی و استراتژیک در مدیریت جدید "وغدیر" گفت: ضمن تأکید بر مزیت‌های رقابتی ایران در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، معدن و صنایع معدنی و پیشگامی دنیای پلتفرم‌ها و فناوری‌ها در بسیاری از کسب و کارها، ایجاد توازن و تناسب استراتژیک در سبد سرمایه گذاری هلدینگ غدیر لازم و ضروری است.

تکالیف مهم مدیرعامل جدید

اهمیت ثروت سهامداران و چند تکلیف مهم ۷ هلدینگ "وغدیر"

وی بر ایجاد ثروت برای سهامداران در جهت ایفای نقش کلیدی در توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: اجرای منویات توسعه‌ای دولت در این خصوص حائز اهمیت خواهد بود و به همین منظور بایسته و شایسته است بیانیه سیاست سرمایه گذاری (IPS) و استراتژی دارایی از سوی هلدینگ‌ها تهیه و تدوین شود.

این مقام مسئول به تجربه‌های مدیریتی پیشین در صنایع مختلف بر اهمیت تدوین نقشه راه و سند استراتژیک اشاره کرد و گفت: تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مکلفند سند برنامه‌ریزی استراتژیک را تدوین کرده و به تصویب ارکان راهبری شرکت رسانده و تا پایان سال جاری ارائه دهند.

هدایت با تاکید بر شفافیت و انضباط مالی در عملکرد و اقدامات مدیران ستاد و هلدینگ‌ها گفت: این سند میثاق نامه مشترک مدیران عامل هلدینگ‌ها و هیات مدیره شرکت‌های تابعه با گروه غدیر و تمام ذینفعان خواهد بود.

وی بر رعایت قوانین و مقررات حاکمیت شرکتی، قوانین تجارت و استاندارد‌های حسابداری تاکید و تصریح کرد: با عنایت به وجود سهامداران از طیف‌های مختلف بازنشستگان و همچنین به منظور پاسخگویی مناسب و مطلوب تمام ارکان، شرکت‌ها و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، برخورداری از بالاترین رتبه شفافیت و انضباط مالی یک اصل ضروری است.

اصل و اساس تمام برنامه‌های هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه

هدایت با تاکید بر اهمیت توسعه پایدار در سبد سرمایه گذاری گروه غدیر، فلسفه وجودی غدیر را ایفای نقش پیشگامی در تحقق توسعه بنیادی در کشور دانست و افزود: از گروه و تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه انتظار می‌رود توسعه یکپارچه و پایدار در سرمایه گذاری، توسعه تکنولوژیکی همچنین توسعه فرایند‌های عملیاتی و مدیریتی را به عنوان اصل و اساس تمام برنامه‌های خود قرار دهند.

تجهیز همه شرکت‌ها به سامانه‌های هوشمند

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت فناوری و دانش هوش مصنوعی در دنیای کسب و کار، توضیح داد: امروزه لزوم ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری جهت استقرار سیستم‌ها، پیاده سازی حاکمیت شرکت هوشمند، افزایش بهره وری، چابک سازی و انعطاف پذیری سازمانی به منظور افزایش هوش رقابتی حائز اهمیت است. در همین راستا تمام هلدینگ‌ها و شرکت سرمایه گذاری غدیر به سامانه‌های هوشمند یکپارچه مدیریتی و عملیاتی تجهیز خواهند شد.

هدایت در پایان اعلام کرد: یکی از دلایل ایجاد هلدینگ‌ها، توسعه هم افزایی و سودآوری در زنجیره بین ارزشی بین هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه است و هلدینگ غدیر به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های چند رشته‌ای ایران باید سند توسعه هم افزایی را تدوین و اجرا کند و بر این اساس "کمیته هم افزایی" تمام اقدامات لازم در خصوص هم افزایی دارایی ارزش اقتصادی را پیگیری و نهایی خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.