بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
حمایت‌های میلیارد دلاری ایلان ماسک از کمپین تبلیغاتی ترامپ کافی خواهد بود؟
کمیته اقدام سیاسی که با حمایت مالی ایلان ماسک، میلیاردر مشهور، برای کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تأسیس شده است، در برخی از ایالت‌های کلیدی مانند ویسکانسین و نوادا در تحقق اهداف تبلیغاتی خود با مشکل روبرو شده است.
کد خبر : ۲۸۶۳۹۷
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از reuters؛ کمیته اقدام سیاسی که با حمایت مالی ایلان ماسک، میلیاردر مشهور، برای کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تأسیس شده است، در برخی از ایالت‌های کلیدی مانند ویسکانسین و نوادا در تحقق اهداف تبلیغاتی خود با مشکل روبرو شده است. همچنین، ادعا‌هایی مبنی بر اینکه برخی از اعضای تیم‌های تبلیغاتی درباره تعداد رای‌دهندگانی که با آن‌ها تماس گرفته‌اند دروغ گفته‌اند، در حال بررسی است.

این مشکلات در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای مانند ویسکانسین و نوادا بروز کرده‌اند، در حالی که گروه مذکور، America PAC، در تلاش است تا در دو هفته پایانی پیش از انتخابات ۵ نوامبر، رأی‌دهندگان را به حمایت از نامزد جمهوری‌خواه جلب کند. چهار نفر از افرادی که در این تلاش‌ها نقش داشته‌اند، به خبرگزاری رویترز گفتند که مدیران به اعضای تیم‌های تبلیغاتی هشدار داده‌اند که در تحقق اهداف خود ناکام مانده‌اند و باید تعداد رای‌دهندگانی که با آن‌ها تماس می‌گیرند را افزایش دهند.

آلیسیا مک‌میلان، یکی از اعضای تیم تبلیغاتی در ویسکانسین، گفت که سازمان‌دهندگان محلی به اعضای تیم اطلاع داده‌اند که به اهداف روزانه خود نرسیده‌اند و در مسیر عدم تحقق هدف نهایی یعنی تماس با ۴۵۰ هزار رأی‌دهنده تا روز انتخابات هستند. در یکی از جلسات تیم‌های تبلیغاتی که توسط مک‌میلان ضبط شده و توسط رویترز بررسی شد، یکی از مدیران به کمبود‌ها اشاره کرده است.

او در جلسه‌ای که در ۸ اکتبر برگزار شد گفت: «ما به ۴۵۰ هزارنفر نخواهیم رسید، نه با شرایطی که الان داریم.» هنوز مشخص نیست که تیم‌های ویسکانسین تاکنون به چند در خانه مراجعه کرده‌اند.

مک‌میلان، که برای دو پیمانکار محلی استخدام شده توسط America PAC کار می‌کرد، اعلام کرد که به دلیل نگرانی از اینکه عدم تحقق این اهداف ممکن است به شکست ترامپ منجر شود، تصمیم به صحبت گرفته است. او به رویترز گفت: «اگر این موضوع به‌موقع بررسی نشود، می‌تواند منجر به هدررفت زمان و پول شود و پیروزی رئیس‌جمهور ترامپ را به خطر بیندازد.» مک‌میلان گفت که پس از یک اختلاف پرداختی توسط یکی از پیمانکاران اخراج شده، اما مدتی بعد توسط پیمانکار دیگری استخدام شده است.

یکی از مدیران تیم‌های تبلیغاتی در آریزونا نیز اعلام کرده است که رهبران محلی هشدار‌های مشابهی داده‌اند. سه نفر دیگر که با این تلاش‌ها آشنا هستند، به رویترز گفته‌اند که کریس یانگ، مشاور ماسک و فعال سیاسی جمهوری‌خواه باسابقه، اخیراً به نوادا سفر کرده تا بررسی کند آیا برخی از کارکنان پیمانکاران تعداد تماس‌های تبلیغاتی را به دروغ گزارش کرده‌اند. فرد دیگری که در جریان این موضوع قرار گرفته، گفت که گروه America PAC در برخی از ایالت‌ها با کمبود نیروی کافی برای انجام بررسی‌ها مواجه است.

یکی از افراد نزدیک به عملیات America PAC گفته است که گزارش مک‌میلان درباره ویسکانسین نادرست است و این گروه به اهداف خود خواهد رسید. این فرد افزود که سرپرستان ارشد به‌طور منظم به دفاتر محلی سر می‌زنند تا عملکرد را بررسی کنند. یانگ به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

تلاش‌های America PAC به‌طور عمده بر ملاقات‌های چهره‌به‌چهره با “رای‌دهندگان با احتمال پایین” متمرکز است؛ یعنی افرادی که ممکن است از ترامپ حمایت کنند، اما در نهایت پای صندوق رای حاضر نشوند. این فعالیت‌ها عمدتاً در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای انجام می‌شود که هر تغییر کوچک در میزان مشارکت رای‌دهندگان می‌تواند پیروزی ترامپ یا کمالا هریس، نامزد دموکرات، را رقم بزند؛ انتخاباتی که نظرسنجی‌ها همچنان آن را بسیار نزدیک به نتیجه می‌دانند.

ماسک، که طبق رتبه‌بندی مجله فوربس ثروتمندترین فرد جهان است، تاکنون حداقل ۷۵ میلیون دلار به America PAC کمک کرده است که طبق افشای اطلاعات فدرال، این گروه را به یکی از بخش‌های مهم در تلاش ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید تبدیل کرده است. این کارآفرین که در شرکت خودروسازی تسلا و پروژه فضایی SpaceX نقش دارد، به‌طور فزاینده‌ای از اهداف جمهوری‌خواهان حمایت کرده است. امسال، ماسک به یکی از حامیان سرسخت ترامپ تبدیل شد و ترامپ گفته است که در صورت پیروزی، او را به عنوان رئیس کمیسیون بهره‌وری دولتی منصوب خواهد کرد.

ماسک به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد. سخنگوی کمپین ترامپ نیز از اظهار نظر خودداری کرد.
با وجود ورود منابع مالی، برخی از فعالیت‌های تبلیغاتی America PAC با مشکلاتی روبرو شده است. به گفته افرادی که با این تلاش‌ها آشنا هستند، همانند بسیاری از عملیات‌های انتخاباتی، این گروه نیز برای انجام فعالیت‌های مردمی خود پیمانکارانی استخدام کرده و به کارکنان ساعتی برای ملاقات با رای‌دهندگان متکی است.

سه عضو تیم تبلیغاتی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند که کارشان با دستمزد دریافتی نمی‌ارزد، که در برخی از پیمانکاران از ۲۰ دلار در ساعت شروع می‌شود. آن‌ها افزودند که در برخی موارد، اعضای تیم‌های تبلیغاتی مجبور به رانندگی‌های طولانی در مناطق دورافتاده هستند و هزینه بنزین آن‌ها نیز جبران نمی‌شود.

در نوادا، هنوز مشخص نیست که آیا بررسی‌های یانگ به پایان رسیده، نتایجی به‌دست آمده یا تغییری در برنامه‌های تبلیغاتی America PAC ایجاد شده است. پیامک‌هایی که توسط رویترز بررسی شده‌اند، نشان می‌دهند که مدیران یکی از پیمانکاران نوادا، به نام Lone Mountain Strategies، به دلیل اخراج برخی از اعضای تیم تبلیغاتی که از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای مخفی کردن موقعیت مکانی خود و دروغ گفتن درباره تعداد در‌های زده شده استفاده کرده‌اند، نگران هستند.

یکی از پیامک‌ها می‌گوید: «ممیزان ما مدام در حال گرفتن تقلب هستند. امروز دو نفر را اخراج کردیم و ممیزان به خانه‌ها سر می‌زنند تا تبلیغات پخش شده را چک کنند.»

شرکت Lone Mountain Strategies به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی برای اظهار نظر پاسخی نداد.

گروه America PAC به‌تازگی وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کرده و در آن به‌طور برجسته تبلیغاتی برای استخدام اعضای تیم‌های تبلیغاتی قرار داده است. در این تبلیغ آمده است: «دستمزد از ۳۰ دلار در ساعت شروع می‌شود و برای عملکرد خوب پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یارانه نقدی مهرماه واریز شد
از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها؛

یارانه نقدی مهرماه واریز شد

حق العمل جایگاه های سوخت افزایش یافت
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور:

حق العمل جایگاه های سوخت افزایش یافت

سه انتصاب جدید در وزارت کشاورزی
طی احکام جداگانه انجام شد؛

سه انتصاب جدید در وزارت کشاورزی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.