بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

بازارهای ارز و خودرو به عنوان صنعت مادر و ملی

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: در این روزها که شاهد افرایش قیمت ارز هستیم در بازارهای ارز و خودرو به عنوان صنعت مادر و ملی اختلال و التهاب ایجاد می‌کنند
کد خبر : ۱۸۳۶۶۰

به گزارش بورس‌نیوز، حسین مقصودی در خصوص تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل و طرح سوال وی از وزیر صمت، اظهار کرد: به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت خودرو که در جلسات روز گذشته با فعالان صنعت خودرو در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است تا قیمت محصولات را به 5 درصد کمتر از قیمت‌های بازار افزایش دهند تقاضای طرح سوال از وزیر صمت را مطرح کرده‌ام.

افزایش قیمت خودرو اعتماد عمومی به دولت را کاهش می‌دهد

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش قیمت خودرو به میزان 5 درصد کمتر از بازار باعث می‌شود تا مردم باور نکنند که دولت در افزایش بی رویه قیمت‌ها و دلال بازی‌ها دخالت نداشته و دست‌های پشت پرده وجود ندارد.

افزایش قیمت خودرو مغایر سیاست کلان کشور است

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب با اشاره به اینکه سوال من از وزیر صنعت، معدن و تجارت که آن را نیز پیگیری می‌کنم در خصوص دلایل افزایش قیمت خودرو است که با سیاست‌های کلان کشور، سیاست‌های صریح مجلس مغایرت دارد و به نوعی عدم همراهی با مردم محسوب می‌شود، ادامه داد: چرا در این روزها که شاهد افرایش قیمت ارز هستیم در بازارهای ارز و خودرو به عنوان صنعت مادر و ملی اختلال و التهاب ایجاد می‌کنند.

افزایش قیمت خودرو زنگ خطر استیضاح آقای رحمانی را نیز به صدا در می‌آورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دلایل افزایش بی مهابای قیمت خودرو را حتی اگر منجر به استیضاح وزیر صنعت نیز شود پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باید بداند دلیل اصلی استیضاح آقای شریعتمداری در پست وزارت صمت بحث افزایش قیمت خودروها مخصوصا در خانواده پراید بود و این موضوع زنگ خطر استیضاح آقای رحمانی را نیز به صدا در می‌آورد.

خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واگذار شود

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه اگر آقایان توان مدیریت در صنعت خودرو را ندارند و مدعی هستند که دو خودروساز بزرگ کشور زیان‌ده هستند مدیریت‌ها را رها و خودروسازی‌ها را به صورت کامل به بخش خصوص واگذار کنند، تصریح کرد: مردم نمی‌‌توانند سرمایه و جان خود را بدهند و سالانه تعداد بسیار زیادی تصادف و قطع عضو شاهد و از سوی دیگر خودروسازان ادعای زیاندهی سالانه به میزان 2 هزار میلیارد را داشته باشند، نمی‌توانیم با حمایت از یک سیاست و مدل کاری حمایت و با جان مردم بازی کنیم.

تعیین قیمت خودرو بر مبنای بازار امکان‌پذیر نیست

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه به شدت مخالف افزایش قیمت خودرو هستیم و از مواضع خود کوتاه نمی‌آیم، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 40سال علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه صنعت خودرو هر روز بحران و مشکل جدید دارد و کیفیت محصولات تولیدی نیز افت کرده است، نمی‌توان بعد از گذشت سه ماه از اختلال به وجود آمده در بازار قیمت‌ها را برمبنای آن تعیین کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با تصویب هیات وزیران؛
تغییر تعریف کالای قاچاق
طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت؛
صادرات مواد معدنی کاهش یافت، واردات افزایش
با پیگیری‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری محقق شد؛
تشکیل کارگروه کاهش موانع کسب و کارهای نوپای مبتنی بر فضای مجازی در کشور
ارسال نظر